Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Statistikk for økonomer 28.04.15


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvordan poengsystemet funker? Er det én poeng per (del)oppgave? Kan man få halve poeng? Hva er grensen for poeng ved de ulike karakterene?

 

Min foreleser ga beskjed om at han var ute etter å gi poeng, ikke trekke. Så det er absolutt mulig å få halve poeng eller 0,8 poeng for den saks skyld. 

 

85%  er A. Dvs du må ha 22 deloppgaver riktig. 

B er 75% og E er 35%.

 

Litt usikker på hvordan det er i forhold til vekting.

Lenke til kommentar

 

Noen som vet hvordan poengsystemet funker? Er det én poeng per (del)oppgave? Kan man få halve poeng? Hva er grensen for poeng ved de ulike karakterene?

 

Min foreleser ga beskjed om at han var ute etter å gi poeng, ikke trekke. Så det er absolutt mulig å få halve poeng eller 0,8 poeng for den saks skyld. 

 

85%  er A. Dvs du må ha 22 deloppgaver riktig. 

B er 75% og E er 35%.

 

Litt usikker på hvordan det er i forhold til vekting.

 

Vi fikk beskjed om at 90% var A. 

Er det ikke 23 oppgaver totalt? Det vil si at for å få A må du minst ha 19+ oppgaver rett?

Kan være jeg tar helt feil

Lenke til kommentar

 

Vi fikk beskjed om at 90% var A. 

Er det ikke 23 oppgaver totalt? Det vil si at for å få A må du minst ha 19+ oppgaver rett?

Kan være jeg tar helt feil

 

 

 

Jeg la sammen vekttallene og fikk 26. Sett at man får ca 1 poeng per riktige deloppgave så er 85% = 22,1 poeng.

Mulig at dette er feil måte å gjøre det på selvfølgelig. 

 

Litt spesielt at dere har fått beskjed om 90%, men vi fikk beskjed om 85%. BI Oslo?

Endret av Ronnyoz
Lenke til kommentar

 

 

Vi fikk beskjed om at 90% var A. 

Er det ikke 23 oppgaver totalt? Det vil si at for å få A må du minst ha 19+ oppgaver rett?

Kan være jeg tar helt feil

 

 

 

Jeg la sammen vekttallene og fikk 26. Sett at man får ca 1 poeng per riktige deloppgave så er 85% = 22,1 poeng.

Mulig at dette er feil måte å gjøre det på selvfølgelig. 

 

Litt spesielt at dere har fått beskjed om 90%, men vi fikk beskjed om 85%. BI Oslo?

 

BI Stavanger

Lenke til kommentar

"Den varierer etter vanskelighetsgrad, og det er vanskelig å gi noe konkret svar på det. Normalt sett vil dere måtte få 90 % riktig for å få A"

Det sa vår foreleser vertfall

 

Ingen som har fått tak i fasit enda? Vår foreleser sa vi skulle kontakte kursansvarlig Pål Lauritzen, men har ikke fått svar enda

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...