Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ukvalifisert


Anbefalte innlegg

Hei, jeg søkte barn- og ungdom på andre året på samme skolen som jeg gikk på førsteåret. Hvor svaret mitt ble "ukvalifisert". Jeg fikk 1 på Matte Eksamen i år, altså så strøk jeg ellers hadde jeg karakter i alle andre fagene. Jeg går ikke på en særlig stor skole, og det var på 9 stk som hadde søkt den linja jeg skulle gå. Så vi fikk beskjed av lærene våre at alle som søkte barn og ungdom på skolen min kom til å komme inn, men det står jo at jeg er ukvalifisert! Noen som vet hva jeg kan gjøre for noe eller hva det kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er ukvalifisert fordi du strøk matte eksamen. Læreren din mente sikkert at alle som søker OG har bestått skoleåret kommer inn, uavhengig av karakterer. Hvis dette er en liten og lokal skole kan det godt stemme. De har som oftest plasser de til fleste som søker seg inn der. Men du kan ikke fortsette til 2. året hvis du ikke har bestått 1.

 

Du får kontakte skolen din og spørre dem personlig. Små og lokale skoler pleier og være veldig snille på dette. Har gått i klasse med flere på vgs som fikk begynne på 2. året selv om de hadde stryket på en eksamen i 1. klasse. Da kan man omså ta den opp midt i skoleåret. 

 

Men som sagt. Det varierer kanskje fra kommune til kommune. Ringe og spørre er det beste du kan gjøre.

Endret av HappyW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...