Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den gigantiske privatisttråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Biologi 2 er en del enklere enn kjemi 2 og gir like mange poeng. Det er hvert fall sånn jeg ser det.

 

Man må ta kjemi 2 for å komme inn i Norge. Biologi 1 og 2 er ikke nødvendig, men hvis man klarer å få 6 så hever det jo snittet.

Endret av Drømmer21
Lenke til kommentar

 

Biologi 2 er en del enklere enn kjemi 2 og gir like mange poeng. Det er hvert fall sånn jeg ser det.

Man må ta kjemi 2 for å komme inn i Norge. Biologi 1 og 2 er ikke nødvendig, men hvis man klarer å få 6 så hever det jo snittet.

For å komme inn på hva? Det ble spurt om enkle realfagspoeng.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest bruker-343576

Noen som vet hvilket digitale verktøy (GeoGebra, Mathematica osv) man får bruke på 1T-eksamen? Man får tildelt bærbar PC også, vel?

Du må nok ha med egen ;) Regner med GeoGebra er det beste, på del 2 er det oppgaver som skal løses vhja CAS og grafer som skal tegnes, da er GeoGebra ganske greit og det som brukes mest på VGS. Så tar du screenshot av det du har gjort inn i et Word-dokument og får utskrift av det...

Lenke til kommentar

Hei!

Tenker å melde meg opp i geofag 1 til høsten, men er usikker angående oppgaven som må skrives.

Er det noen som har skrevet denne oppgaven og kan fortelle om problemstillinger eller hvordan det gikk å skrive oppgaven? Tok det lang tid? Skal oppgaven omfatte alle læreplanmålene i kapittel 10 om geoforskning, eller skal jeg velge ut et par av disse å fokusere på?

 

Er det noen som har tatt kjemi 1 som privatist i hordaland? Må dere utføre forsøkene eller bare forklare dem?

Endret av Anonym951
Lenke til kommentar

 

Noen som vet hvilket digitale verktøy (GeoGebra, Mathematica osv) man får bruke på 1T-eksamen? Man får tildelt bærbar PC også, vel?

Du må nok ha med egen ;) Regner med GeoGebra er det beste, på del 2 er det oppgaver som skal løses vhja CAS og grafer som skal tegnes, da er GeoGebra ganske greit og det som brukes mest på VGS. Så tar du screenshot av det du har gjort inn i et Word-dokument og får utskrift av det...

 

 

Ok, takk. Men jeg har ikke egen bærbar. De forventer vel ikke at man må ha egen PC for å kunne besvare alle oppg.? Litt snodig.

Lenke til kommentar
Gjest bruker-343576

 

 

Noen som vet hvilket digitale verktøy (GeoGebra, Mathematica osv) man får bruke på 1T-eksamen? Man får tildelt bærbar PC også, vel?

Du må nok ha med egen ;) Regner med GeoGebra er det beste, på del 2 er det oppgaver som skal løses vhja CAS og grafer som skal tegnes, da er GeoGebra ganske greit og det som brukes mest på VGS. Så tar du screenshot av det du har gjort inn i et Word-dokument og får utskrift av det...

Ok, takk. Men jeg har ikke egen bærbar. De forventer vel ikke at man må ha egen PC for å kunne besvare alle oppg.? Litt snodig.

Du kan jo gjøre del 2 på papir, men hele del 2 er jo lagt opp til at du kan gjøre alt fort og enkelt på PC. Du blir og trukket poeng om du ikke bruker CAS, hvis det står at du skal gjøre det i oppgaven.

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...
Gjest Slettet+981734123
On 8/13/2016 at 1:09 PM, TRCD said:

Noen som vet hvordan man kan finne bøker som dekker årets pensum? Gjelder R2 og Fysikk 2. På skolen brukte vi Sigma R2 og Rom stoff tid 2. Gjelder disse enda?

Ja

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...