Gå til innhold

Formula 1 2011!


WDC 2011  

42 stemmer

  1. 1. Hvem tror du får tittelen?

    • Sebastian Vettel
    • Fernando Alonso
    • Lewis Hamilton
    • Jenson Button
    • Mark Webber
    • Felipe Massa
      0
    • Michael Shoemaker.
    • Robert Kubica
      0
    • Niko Rosberg
      0
    • Rubens Barichello
    • Vitaly Petrov
      0
    • Niko Hulkenberg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I teorien så skal harde dempere gi er mer responsiv bil, men den mister også feste av det.

Jo mykere jo bedre feste, men også en mye "sløvere" bil, dette er ikke lurt på en bane som f.eks Suzuka hvor det er svingkombinasjoner som krever raske retningsendringer.

 

Samtidig kan man ikke ha en superlav og myk bil, da denne vil mye lettere ta nedi asfalten med planken, og dermed miste all downforce som man har under bilen, på lik linje som høy og hard er upraktisk.

 

På grunnlag av det, så vil jeg si at det er en stor bug at man kan senke tiden med 2-3 sekunder pr. runde ved å gå fra 6 til 11 på innstillingene :)

Lenke til kommentar

Hehe, enig Joachim :) Men "alle" er jo raskere enn Massa virker det som, så hva han gjør i Ferrari enda skjønner jeg ikke. Men var sikker på at dette var en grei DRS bane, men virket nesten som om DRS sonen startet litt seint? Webber klarte heller aldri å ha den samme utgangen som Hamilton i sving 1/2. Dekkene spilte heller ikke den store rollen på denne banen som først antatt, 4-5 pitstop ble det ikke så mye av.

Morro å se Toro Rosso så sterke og Kovalainen på 14.

 

Jeg tenkte ikke så mye på det under flommen i fjor men for en merkelig pitexit det er på denne banen. Så jo Rosberg på treningen og under løpet holdt Schumi holdt på å kjøre inn i siden på Alonso.

Lenke til kommentar

Tidligere? Det var da vel faktisk bare Webber som ikke klarte å kjøre forbi i den DRS sonen! Det får da være måte på hvor lett det skal være også. Om Webber hadde fått litt bedre utganger, og faktisk brukt all KERSen på strekka, så ville han hatt større sjans. Eller om han ikke hadde kjørt forbi Hamilton da han gjorde, men heller lagt seg på siden/rett bak.

 

Ellers så var jo Massa bra med i dag - ett par dårlig timede pitstopp av Ferrari, og det at Ferrari visstnok har en "no fighting with eachother in the last stint" regel, gjorde at Massa falt bakover i siste-stintet. Dette sammen med det at Massa har kvalifisert foran Alonso i 4 av de siste 6 løpene virker positivt for Massa.

 

Utenom det så har jeg felt mang en mandig tåre i dag - Måtte Dan Wheldon hvile i fred!

Lenke til kommentar

Hadde Sauber førerene og Senna noen god unnskyldning for å tape til/neste tape til Kovalainen? Pleier å være ganske stort mellomrom, ettersom de har KERS.

Begynner å få store forhåpninger til neste år når lotus får KERS:)

 

Senna var jo litt over 6 sek treigere enn Kovalainen på de siste rundene, så der var det noe mer enn bare føreren involvert. Sergio Perez ble pittet på nest siste(!) runde, og Kobayashi måtte bytte vinge - det er vel det som skjedde med de.

 

Men KERS gir ikke den avstanden det er mellom de 9 gamle og de 3 nye. De snakker vel på at det utgjør 0.5 - 0.7 sek pr. runde.

Men jeg har også stor tro på nåværende Lotus (mest sannsynlig Caterham fra 2012) :) Men så har jeg da også true på Virgin jeg da :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...