Gå til innhold

Tilbakebetale for tidligere ansatt til NAV


Anbefalte innlegg

Jeg drev et ENK selskap før og hadde en ansatt i selskapet. Hun ble min samboer 6 måneder senere . Bodde ikke på samme adresse . Det er særskilte regler for dette og nå må hun tilbake betale mottatte sykepenger, da NAV anser henne som samboer, selv om vi hadde vær våres adresse i forskjellig kommune .. Jeg har nå startet AS og jeg vil ut i fra AS betale det hun skylder. Mitt ? .. Kan jeg gjøre dette, og hva er haken ved det. Eller lønner noe annet seg.. Takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg drev et ENK selskap før og hadde en ansatt i selskapet. Hun ble min samboer 6 måneder senere . Bodde ikke på samme adresse . Det er særskilte regler for dette og nå må hun tilbake betale mottatte sykepenger, da NAV anser henne som samboer, selv om vi hadde vær våres adresse i forskjellig kommune .. Jeg har nå startet AS og jeg vil ut i fra AS betale det hun skylder. Mitt ? .. Kan jeg gjøre dette, og hva er haken ved det. Eller lønner noe annet seg.. Takk for alle svar

 

Nei det kan du ikke gjøre. Da tapper du AS'et for midler uten at dette tjener AS'et sine interesser. Men du kan sikkert ta det ut som lønn og så gi det som en personlig gave.

Lenke til kommentar

Man kan selvfølgelig argumentere med at hun ikke er skyldig å betale tilbake noe, da hun ikke var samboer på det aktuelle tidspunktet. 

 

Når det gjelder hvordan du betaler kan ditt AS bare betale sine egne forpliktelser uten at det skal beskattes som utbytte til deg. For at dette skal anses som aksjeselskapets forpliktelser må du ha videreført ENKets virksomhet i ASet (i praksis som tingsinnskudd eller reglene om omdanning). 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...