Gå til innhold

Katten klorer ihjel stolen!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi har to katter, en hann og en hunn, som er søsken og omtrent 10 mnd gamle. De er jevnt over greie katter, innekatter pga. nærmiljøet, og oppfører seg meget fint (skvetter/markerer ikke, klorer ikke, hopper ikke på kjøkkenbenken osv.).

 

Men nå i det siste har de derimot fått seg en uvane, nemlig at de klorer på godstolen min og på senga vår. Vi stopper de jo selvsagt når vi er hjemme og tar dem på fersken, men det er jo vanskelig å gjøre noe med når vi ikke er hjemme!

 

Så jeg snakket med dyrebutikken i nærheten, og de sa at det fantes en spray man kunne spraye på møblene slik at kattene ikke klorer.

 

Har noen av dere erfaring med dette? Hvor kan jeg evt. få kjøpe det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har to klorestativer og masse leker, og de bruker stort sett de, men det er innimellom, spesielt etter at vi har lagt oss om kvelden så kommer de inn på soverommet og klorer/kvesser klørne i senga.

 

Sitronsaft altså? Det tror jeg skal gå fint, er en skinnstol og en vanlig rammemadrass :)

Lenke til kommentar

Som sagt, prøv catnip. Det gjør klorestativet enda mer interessant. Det er også veldig fornøyelig å se på katter + catnip.

 

Kan skrive under på den thumbup.gif

 

Vi har hengt opp en grov dørmatte på veggen for å få henne til slutte å klore sofaen, og med står hun oppetter veggen og koser med matten hvis vi gir den en forsiktig sprut med catnip-ekstrakt.

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke tar feil, så er det som regel veldig unge katter og veldig gamle katter som er interessert i catnip.

Jeg har selv f.eks catnipspray som de ikke bryr seg om overhode (de er i under av 3 år gamle, altså midt på 'treet'). Dessverre så vil det mest sannsynlig ikke hjelpe uansett hva dere finner på. Dette er kattenes måte å markere sitt revir på, så det er lite å få gjort.

Ja, jeg har også prøvd ''get off'' og lignende produkter, og de har kun en midlertidig effekt.

 

Det du kan gjøre er å trimme klørne til kattene dine og nekte dem adgang til soverommet. Skaff godstolen din ett ''dekk'' som er laget av ett stoff du liker, eventuelt sy ett selv?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...