Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sliter med fortidlig utløsning.


Gjest Gjest_Meg_*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er vel mer enn et skudd i magasinet :)

Vent litt og kjør på igjen :p

7678100[/snapback]

 

For noen funker ikke dette så bra (Inkludert meg. Verken jeg eller jenta liker "pusesex" så det tapper lillegutt veldig for krefter med kun et samleie).

 

Noen tips er:

 

Ha mye sex. Penis blir mindre følsom

 

Onaner mye. Penis blir mindre følsom

 

Bruk tykkere kondomer. Mindre følsom igjen

 

Bruk kondomer med bedøvende middel.

 

Stopp opp i et par sekunder. Synes du ikke det er så greit å bare stå der å vente er oralsex på jenta en fin måte å ha en liten pause for deg selv.

 

Onaner før sex. Risky ettersom noen opplever at penis blir slapp under samleiet.

 

Bekken-øvelser. Denne må du nok google litt for å få noe ut av.

 

Tenk på andre ting under samleiet.

 

Slapp heeelt av. Dette er nok den som funker best, men samtidig den som er mest kinkig å få til.

 

 

Men hvis ikke du er 30 år tror jeg ikke du har noe spesielt å uroe deg over. Veldig mange føler det nok sånn ganske lenge i sin sexkarriere. Det kommer seg. Ikke vær redd. bare pass på å tilfredstill kjæresten din på andre måter hvis det er vanskelig under samleie.

 

 

Håper det kan være til nytte :)

Lenke til kommentar
Kan jeg bare få spørre om hvorfor man ikke trenger å uroe seg når man er under 30 år? Hva om vedkommende faktisk er 30+ - hva er ille med det?

7678594[/snapback]

 

Da er det vel en annen grunn enn at man er nervøs (Hvis man ikke har hatt veldig lite sex oppigjennom tidene) som forårsaker det. Hvis dette da anses som et problem i det forholdet man er i må man vel gå nye veier som for eksempel en lege eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Mange gode råd tidligere i tråden her. Pause mens du koser/slikker henne er ikke dumt. Men trening og erfaring med hva som funker for deg/dere er helt nødvendig. De fleste gutter kan komme i løpet av sekunder eller få minutter, hvis de går inn for det. På samme måten kan man holde ut lenge når man går inn for det - men det kreves trening. Ikke stress, du skal ikke rekke toget. Prøv å slapp av og kos dere.

 

Som en del av forspillet kan dere også starte med at hun suger/onanerer deg en gang til du kommer og så slikker/fingrer du henne etterpå. Når hun er fornøyd med det og vil ha mer harde saker inni seg, er du antagelig stiv og klar igjen.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Gjest Tips fra dameblad

Jeg har ikke forsøkt dette selv, men jeg har lest i et dameblad faktisk, at dersom du smører et tynt lag av det lokalbedøvende stoffet Xylocaine på penishodet vil du komme senere, men orgasmen vil ikke bli noe særlig svakere når du først kommer.

 

Jeg er ikke sikker, men jeg tror du får Xylocaine reseptfritt på apoteket. Hvertfall brukes det ofte i forbindelse mot brennmanet/brennesle/insektstikk osv. (Fint om noen kan bekrefte dette)

 

Tar selvsagt ikke noe ansvar om det skulle oppstå noen problemer som bivirkninger el.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tidlig sædavgang er vanlig for unge gutter. Undersøkelser viser at utløsning for gutter/ menn i gjennomsnitt kommer 3 til 4 minutter etter påbegynt samleie. Dette opplever mange både jenter/ kvinner og gutter/ menn å være frustrerende kort tid.

Årsaken er ikke nødvendigvis bare fysisk. Mye av seksualiteten sitter også "i hodet". Det er også mye tanker/ følelser som styrer det hele. Mange unge gutter får ofte fort en intens seksuell opphisselse som gjør at de kan få utløsning temmelig raskt. Dette er det mulig å få bedre kontroll med slik at man kan bedre skal kunne kontrollere og holde igjen utløsningen til en selv ønsker at den skal komme.

Det er flere måter å trene seg opp til å holde lengre.

 

Man kan :

1) Trene bekkenbunnsmusklene. Det gjør man ved først å "finne" de rette musklene. Man finner disse musklene ved å stoppe urinstrålen når man tisser. Når man kjenner igjen disse musklene kan man trekke disse musklene sammen i 2-3 sekunder og slappe dem av i ti sekunder. Denne øvelsen gjentaes minst 10 ganger hver gang (noen ganger om dagen i noen uker skulle kunne gi effekt).

 

2) Drive "start-stopp-trening". Man trener seg da opp til å registrere når sædavgangen nærmer seg slik at han kan stoppe og utsette den.

Gutter/ menn kan trene selv ved å onanere til det nesten kommer. I tillegg kan penis klemmes like ved undersiden av penishodet slik at man hjelper til med å avbryte utløsningsrefleksen. Man stopper så opp til man kjenner at orgasmesignalene "glir over" (omkring 30 sek.). Deretter kan man ta opp igjen stimuleringen til utløsningen igjen nesten kommer. Slik kan man fortsette flere ganger.

Denne øvelsen kan med fordel også gjøres sammen med eventuell partner.

 

3) Bruke kondom. Kondom kan sette ned følsomheten og derfor også utsette utløsningen.

 

4) Bruke kondom innsatt med bedøvelseskrem. "Durex's performa" er navnet på et slikt kondom. Den bedøvende kremen vil sette ned følsomheten.

 

5) Få den første utløsningen fort og deretter ta litt "pauseaktivitet" til han er klar igjen. Da vil han som oftest holde lengre.

 

6) Skulle de forannevnte tipsene ikke hjelpe kan man oppsøke sexolog (som det dessverre ikke er for mange av).

Man kan også oppsøke lege for å få hjelp (som evt. også kan henvise videre til sexolog). Det finnes også medisiner som beroliger nervefibrene som formidler selve utløsningen. Det er antidepressive midler som har denne bivirkningen. Man venter i det lengste med å ta dette i bruk.

 

Når man elsker er det oftest utilfredsstillende også for jenta når gutten kommer veldig raskt. Så når han kontrollerer utløsningen bedre kan han i tillegg stimulere henne på andre måter når han trenger å "roe ned". Da vil hele akten kunne nytes av begge over lengre tid. Samtidig er også mulighetene for at hun kan få orgasme store.

 

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...