Gå til innhold

Helbredning mot bakrus?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes ingen kur for å bli frisk, det sikreste er å ikke bli syk.

 

Tror mye ligger i forberedelsene kvelden før:

 

Kvelden før

-Drikk mindre alkohol (neppe aktuelt?)

-Drikk mer vann. Når du passerer 6 øl, drikk et glass vann mellom hver øl.

-Drikk og spis godt (ikke alkohol) før du legger deg

 

Neste dag:

-Sov lenge nok, men ikke for lenge

-Kom deg opp og i bevegelse

-Få i deg mat drikke og en paracet om du trenger

-Hold deg i bevegelse, gå en tur, press deg ut.

 

Hvis du fremdeles er trøtt når du kommer hjem, legg deg på benken, men prøv å ikke ligge der hele dagen. Gjør gjerne en avtale med noen dagen før som du må overholde.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Fungerar det å "reparere" ved å ta ein pils\drink eigenleg? Har aldri våga i frykt for å gjere det verre. Nokon som har erfaringar med det?

 

Pleier sjølv å eta og drikka ein heil del vatn, er fortsatt dårleg dagen-derpå, men trur ikkje det gjer det verre akkurat. Om eg kjennar meg heilt jævli pleier eg liggje i senga og døse i eit par timar før eg tar og et godt, drikk masse vatn, kanskje går ein tur ut for å få firisk luft og tek ein dusj.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det eneste som har dokumentert virkning mot fyllesjuke er å unngå å bli fyllesyk. Årsaken til at man blir fyllesyk er ganske enkelt at alkohol er et giftstoff som kroppen reagerer negativt på. Hovedårsaken til at man blir fyllesjuk er dehydrering, rett og slett at kroppen gir fra seg for mye vann og derfor trenger påfyll. Dette fører til ubehagelige bivirkninger som hodepine, kvalme, svimmelhet osv. Derfor er det to særskilte grep man kan gjøre, men disse må altså gjøres FØR du rekker å bli fyllesjuk.

 

1. Drikk rikelig med alkoholfri drikke, sammen med alkoholen. Drikker om inneholder koffein vil ikke være like effektivt og muligens gjøre vondt verre, da koffein er vanndrivende og vil bidra til dehydrering.

2. Drikk MINDRE alkohol. Desto mindre alkohol du drikker, desto mindre blir forgiftningen og derfor også plagene dagen etter.

3. Legg deg i rimelig tid og slutt drikkinga en stund før du legger deg. Dette for å unngå "å kjøre seng", altså å legge seg på stigende rus.

 

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...