Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, har nettopp bestilt en Corsair SSD Force Series 3 til min MacBook Pro og venter i spenning nå på at den kommer.

 

Har lest rundt på nettet og det har stått om TRIM, (tror) jeg har forstått hva TRIM innebærer, men er usikker på om jeg trenger å innstalere TRIM enabler på maskinen. Har stått mye forskjellige på nettet, om at jeg trenger, men vist den har Garbage Collection så er det ikke viktig osv, mye blandede signaler.

 

På komplett står det at den har TRIM støtte, menes det at den har TRIM på selve disken eller at den støtter TRIM, men at jeg må innstalere det selv etterpå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer litt hvordan det er i lion, jeg mener i windows 7, trenger man kun en reinstallasjon av operativsystemet eller bruke http://social.techne...e-a0e10430ed84/.

 

Er det ikke det samme i lion/mountian lion at trim blir kun aktivert om man installerer med SSD i maskinen? kan godt tenkes dette gjelder kun Samsung TS128C og Toshiba TS128C samt intel SSD 320 disker. Det funger best på.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Da var SSD`en i hus. Nå er det bare noen dager til jeg putter den inn :)

 

Venter på de andre delene fra eBay, skal bytte ut DVD rommet med den nye SSD`en, blir gode saker det :mrgreen:

 

Nå er det bare å finne ut om jeg skal ha TRIM eller ikke, sånn som det ser ut nå så tar jeg å prøver uten TRIM siden det står at den har TRIM. Kjører et par tester nå og noen igjen om noen måneder for å se om ytelsen er redusert :thumbup:

Lenke til kommentar

Gjør ikke TRIM Enabler det for meg? Tror det var det den gjorde, istedenfor å gjøre det i terminalen så gjør det den for meg.

 

After a little inspection of this application, I found that instead of patching the file, it replaces an entire kernel extension. This means that when you use TRIM Enabler with Lion, it replaces a critical kernel extension, with lots of dependencies, with an older one (from Snow Leopard 10.6.8). This is bad. Very bad.
Lenke til kommentar

Da var SSD`en i hus. Nå er det bare noen dager til jeg putter den inn :)

 

Venter på de andre delene fra eBay, skal bytte ut DVD rommet med den nye SSD`en, blir gode saker det :mrgreen:

 

 

 

Har du tenkt på å plassere SSD'en hvor harddisken er i dag? DVD-rommet har som oftest kun SATA II tilkobling, mens harddisk plasseringen har SATA III - dette avhenger jo av hvilken macbook du har (nyere modeller?) og om det er slik vil du få full utnyttelse av å ha SSD'en hvor harddisk er plassert i dag.

Lenke til kommentar

MindTooth: Åja, jeg trodde at den gjorde det samme. Jeg som ikke har lest godt nok :)

 

Montør1: Jeg hadde tenkt å plassere den der DVD rommet er nå, leste om det et sted og der sto det at både DVD rommet og HDD`plassen hadde SATA III. Vist jeg ikke får full utnyttelse så bytter jeg bare om på dem

Et sted sto det noe om kjøling og at maskinen kjølte mer på HDD plassen enn på DVD rommet, derfor burde jeg ha SSD`en i DVD rommet siden HDD trenger kjøling og det gjør ikke SSD`en. (Eller veldig mye mindre enn HDD`en)

 

Jeg har den nest siste modellen, den som kom før Retina Display.

Endret av Speider-gutten
Lenke til kommentar

Da var SSD en i maskinen og jeg er veldig fornøyd :w00t:

 

Jeg kjørte en disk test for å finne ut av om farten var som de sa, jeg fikk bare opp 70-80 MB/s på skriving og 185-190 MB/s. På sidene til SSD`en så sto det ca 500 i begge.

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre nå?

 

Delene fra eBay har ikke kommet enda, så SSD`en er montert der den originale HDD var. Sjekket på ny i system informasjon og der står det at SSD`en sitter i SATA III porten.

Anyone?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...