Gå til innhold

Politi - for de som vurderer å søke politihøgskolen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1. Har kommet meg for øret at selve opptaket skjer 16 juli?

 

Hovedopptaket fra samordna opptak er 20. juli.

 

20. juli er resultatet av opptaket tilgjengelig på nettsøknaden din. Her vil det stå hvilket studium du eventuelt har fått tilbud på, og hvilke studier du kan stå på venteliste til.

 

Du må registrere svar på nettsøknaden innen 26. juli.

 

SO sender ut svarkort sammen med opptaksbrev etter hovedopptaket ca 20. juli. Opptaksbrevet og svarkortet er også tilgjengelig her på internett om du tar vare på passord.

Endret av msorli
Lenke til kommentar
Min ble oppdatert i går, 14. juli :p Jeg er så spent at jeg snart sprekker. Lykke til folkens. Jeg krysser fingerne mine for dere! God sommer!

min ble oppdatert flere ganger første gang den 07 juli og siste gang i dag 16 juli, jeg tror ikke oppdateringen har noe med studie plassene å gjøre.

Lenke til kommentar
alle dere som har fått oppdateringer, har dere ettersendt en del papirer?

Nei!

jeg klarer nesten ikke å vente til mandagen. Har nettop fått en sivil stilling i politiet men venter på svar fra skolen før jeg kan takke ja eller nei, tror Dere at de har fått hvite at jeg ikke kommer inn siden jeg fikk tilbudt stillingen???

Lenke til kommentar
alle dere som har fått oppdateringer, har dere ettersendt en del papirer?

Nei!

jeg klarer nesten ikke å vente til mandagen. Har nettop fått en sivil stilling i politiet men venter på svar fra skolen før jeg kan takke ja eller nei, tror Dere at de har fått hvite at jeg ikke kommer inn siden jeg fikk tilbudt stillingen???

 

Hvilken stilling du har fått som sivil i politiet? Har du noe utdanning? Er bare nyskjerrig på hvilke muligheter det finnes. Har forstått at det ikke er mange stillinger uten utdanning og ung alder!

Lenke til kommentar
alle dere som har fått oppdateringer, har dere ettersendt en del papirer?

Nei!

jeg klarer nesten ikke å vente til mandagen. Har nettop fått en sivil stilling i politiet men venter på svar fra skolen før jeg kan takke ja eller nei, tror Dere at de har fått hvite at jeg ikke kommer inn siden jeg fikk tilbudt stillingen???

 

Hvilken stilling du har fått som sivil i politiet? Har du noe utdanning? Er bare nyskjerrig på hvilke muligheter det finnes. Har forstått at det ikke er mange stillinger uten utdanning og ung alder!

De er informert om at jeg har søkt skolen og venter på svar.

Når det gjeller utdanning så har jeg ikke noe faglig utdanning innen politi eller jus, men jeg snakker 5 språk flytende som er dokumentert via å ha tatt eksamer og fått diplomer fra ambasader og skoler.ettersom jeg forsto det så fikk jeg stillingen på grunn av språk kunnskape mit. jeg er 22år. Jeg ønsker ikke å utale meg for type stilling det er.

Lenke til kommentar
Nei, politiet som etat har ingenting med samordna opptak å gjøre. Si at du venter på svar før du kan gi tilbakemelding på stillingen, det forstår de helt sikkert.

 

Hehe. Enhver endring og tonefall fra PHS før jeg fikk svar forsøkte jeg å tolke i den ene og den andre retningen :)

Jeg fortalte dem under intervjuet at jeg har søkt politihøgskolen og jeg vil prioritere det hvis jeg får plass.

Lenke til kommentar
Når det gjeller utdanning så har jeg ikke noe faglig utdanning innen politi eller jus, men jeg snakker 5 språk flytende som er dokumentert via å ha tatt eksamer og fått diplomer fra ambasader og skoler.ettersom jeg forsto det så fikk jeg stillingen på grunn av språk kunnskape mit. jeg er 22år. Jeg ønsker ikke å utale meg for type stilling det er.

 

En kompis har også sivil jobb i politiet. Også på grunn av språkunnskaper og mulighet til å flytte dit hvor jobb trenger han.

Han har heller ingen spess utdanning.

 

Kan nevnes at jobbintervjuet var av en annen verden i forhold til hva han hadde opplevd før. Så ingen lek mao :p

Lenke til kommentar
Når det gjeller utdanning så har jeg ikke noe faglig utdanning innen politi eller jus, men jeg snakker 5 språk flytende som er dokumentert via å ha tatt eksamer og fått diplomer fra ambasader og skoler.ettersom jeg forsto det så fikk jeg stillingen på grunn av språk kunnskape mit. jeg er 22år. Jeg ønsker ikke å utale meg for type stilling det er.

 

En kompis har også sivil jobb i politiet. Også på grunn av språkunnskaper og mulighet til å flytte dit hvor jobb trenger han.

Han har heller ingen spess utdanning.

 

Kan nevnes at jobbintervjuet var av en annen verden i forhold til hva han hadde opplevd før. Så ingen lek mao :p

I et samfunn som Norge der man har folk med ulike bakgrunner har politiet stort behov for folk med god språk kunnskap og kultur forståelse. Per dagens dato så er det ikke så veldig mange politifolk (politi utdannede) i Norge med minoritets bakgrunn, det gjør at politiet er nødt bruke sivil med slike kunnskaper for å kunne løst en del oppgaver som har slike behov.

Lenke til kommentar
Min ble oppdatert i går, 14. juli :p Jeg er så spent at jeg snart sprekker. Lykke til folkens. Jeg krysser fingerne mine for dere! God sommer!

min ble oppdatert flere ganger første gang den 07 juli og siste gang i dag 16 juli, jeg tror ikke oppdateringen har noe med studie plassene å gjøre.

 

 

Typen min fikk sin oppdatert 14, 15 og 16 juli. Han er spent og jeg krysser fingre å tær på at han kommer inn!

Lykke til alle sammen :D Natt til 20 kommer det til å være en del søkere som sitter spent å oppdaterer siden helt til svaret kommer, det til å bli den nervepirrende kvelden/natten..

Lenke til kommentar

Kortid gikk dei over fra søknadsfrist i desember til mars? skulle gjere meg klar til å søke no, såg eg at fristen gikk ut 1mars. Herlig :p

 

Finnes det teori bøker som en kan lese på forhånd for å kunne gjere første året lettare? Tenkte visst kun studenter på PHS får tilgang til teori bøkene.

Endret av Solefald
Lenke til kommentar
Hehe, mye nerver ute å går her nå! :p Kan med hånda på hjertet si at jeg IKKE misunner dere, de siste dagene før svar er helt grusomme!

 

Håper på mange positive meldinger her inne den 20. Lykke til alle sammen! :)

 

 

Ja, er veldig mye nerver ute å går. Typen min snakker nesten ikke om noe annet om dagen! :)

 

Men når på dagen får man vite det, er det 00.00 natt til mandag?

Lenke til kommentar
Samordna Opptak sender ut e-poster i løpet av dagen hvis du har skrudd på e-postvarsel. Sist jeg satt og sjekket la de ut resultatene cirka midt på dagen, mener jeg å huske.

 

Oki doki! Den er grei :D

svarene blir lagt ut ca kl14:00

 

Og jeg som skulle sitte og oppdatere hele natta

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...