Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matematikk R1 eksamen høst 2011


Anbefalte innlegg

Kanskje litt sent å komme med nå, men GeoGebra er et fantastisk verktøy, som også kan derivere (til vanskelige oppgaver på delprøve 2). Lær å bruke dette.

 

Husk at om det ikke står "vis ved regning" el. så er det meste lov, så lenge en kommer frem til riktig svar.

Hvis jeg tegner grafen til en funksjon, kan man finne toppunkt og bunnpunkt på grafen i geogebra? Eller må det gjøres ved regning?

Er ikke så godt kjent med programmet ennå:p

 

Ja, ved å skrive Ekstremalpunkt i kommandolinjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har greid å dumme meg ut skikkelig. Jeg har meldt meg opp til privatisteksamen i R1 på mandag, i Oslo, men innså nettop at jeg ikke vet når og hvor eksamen er. Jeg har ikke login-informasjonen min for privatistweb.no. Meldte meg opp manuellt nemlig. Er det noen andre her som skal ta eksamen i Oslo og kan fortelle meg hvor det er? Hadde satt ekstremt stor pris på det, for jeg vet ikke hvordan jeg ellers skal finne det ut innen mandag morgen.

 

Jeg har også det samme problemet med R2 som jeg skal ta på tirsdag, så hvis noen kan hjelpe meg der og hadde det vært supert. Det er ikke like krise med R2, for jeg antar at jeg kan finne det ut på mandag ved å ringe privatistkontoret.

Lenke til kommentar

Jeg har greid å dumme meg ut skikkelig. Jeg har meldt meg opp til privatisteksamen i R1 på mandag, i Oslo, men innså nettop at jeg ikke vet når og hvor eksamen er. Jeg har ikke login-informasjonen min for privatistweb.no. Meldte meg opp manuellt nemlig. Er det noen andre her som skal ta eksamen i Oslo og kan fortelle meg hvor det er? Hadde satt ekstremt stor pris på det, for jeg vet ikke hvordan jeg ellers skal finne det ut innen mandag morgen.

 

Jeg har også det samme problemet med R2 som jeg skal ta på tirsdag, så hvis noen kan hjelpe meg der og hadde det vært supert. Det er ikke like krise med R2, for jeg antar at jeg kan finne det ut på mandag ved å ringe privatistkontoret.

Skal alle i Oslo som skal ta R1-eksamen ta det på samme sted da?

Lenke til kommentar

Du skal få et brev i posten som forteller deg hvor du skal være...

Ja, jeg skulle visst det. Men jeg har ikke fått noe enda. Jeg burde selvfølgelig ha sagt ifra til privatistkontoret for lenge siden, men glemte helt av det...

 

Skal alle i Oslo som skal ta R1-eksamen ta det på samme sted da?

Det var det jeg fikk inntrykk av da jeg meldte meg opp. Det hadde gjort ting en del enklere for meg, så jeg håper iallefall det er sånn.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet noe om utskrift fra geogebra på eksamen? Læreren min begynte nemlig å kopiere og lime inn i word for å så skrive ut. Jeg har nemlig ikke word. Det jeg lurer på er om det bare er hun som ikke vet at du kan skrive ut fra geogebra eller om du er må skrive ut i word? Det var også noe snakk om at du måtte bruke minnepenner for å skrive ut. Jeg hadde kjemi 2 eksamen her en dag, og da var de rimelig streng på hva filen skulle hete og filformat (word og pdf) når du skulle skrive ut.

Lenke til kommentar

Jeg er fullstendig klar over det, og det er slik jeg har gjort det tidligere. På kjemi eksamen sa de at det kun var mulig å skrive ut ved å laste opp en word eller pdf fil via nettleseren til en server slik at det kunne skrives ut. Altså du kan ikke bruke metoden du nevnte.

 

Hva med: Ta skjermbilde, lime inn i Adobe Acrobat og så lagre som pdf?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...