Gå til innhold

[Løst] Feil med lyd på bærbar: "Lydtjenesten fungerer ikke"


Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg trenger hjelp ASAP, jeg har en bærbar HP, og jeg har ikke hatt noen problemer med den før nå, den er ca 6 måneder gammel, jeg skulle ta på laptopen nå isted da får jeg opp at lyden ikke fungerer, det er et rødt kryss ved høytaler ikonet...så får jeg opp at lydtjenesten fungerer ikke, hva har skjedd tror dere? jeg har kun vært på jobb og laptopen har vært av i hele dag..når jeg prøver å gå innpå kontrollpanel krasjer hele laptopen og må slå av og på igjen......stress, har ingen lyd:( Kan noen hjelpe?post-322487-0-10454900-1427412417_thumb.

post-322487-0-10454900-1427412417_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøver nå å laste ned og har innstallert og oppdatert lydrivere men er fortsatt det samme, det lille signalet om at lydtjenesten ikke kjører, har slått av og pcen flere ganger nå, og pcen krasjer flere ganger bare jeg går inn på kontrollpanel eller enhetsbehandlig så står skjermen fast når jeg skal lukke vinduet...

Lenke til kommentar

For å tilbakestille innstillinger kan du gjøre følgende på en win 8 maskin. Trykk ned skift knappen samtidig som du restarter maskinen. Da vil du få opp en blå skjerm med forskjellige valg. Velg tilbakestill instillinger til default. Se om dette hjelper det. Hvis ikke dette hjelper kan du prøve å kjøre recovery. Ved recovery vil du miste det du har lagret på den hvis du ikke tar backup. Hvis ikke noe av dette hjelper, er det mest sansynlig at det er noe fysisk feil med lydenheten i maskinen din. Da er det enkleste å levere den inn hvor du kjøpte den, da dette mest sannsynlig dekkes av garantien så lenge du ikke har påførte maskinen din skade.

Endret av TarzanIUnderbuksa2
Lenke til kommentar

hvis du har en maskin med hdmi utgang på og win update har kjørt inn en nvidea driver så legger den

inn en hd lyd driver for hdmi som fucker opp hele lydsystemet ditt..

 

derfor har jeg aldri win update på auto..

 

du kan prøve å avinnstalere driveren for hdmi lyd..

ligger i så fall i lista over nvidea drivere..

kan fjernes uten å ta selve skjermkortdriveren.

 

driverupdaten kan vel ha kommet direkte fra nvidea også hvis du har den på autoupdate.

skru av alt slikt auto tull.

Endret av kal.50
Lenke til kommentar

Høres ut som det er litt mer enn bare lyddriver da ja ^^ Prøv en systemgjenoppretting. 

 

her: http://pcsupport.about.com/od/fixtheproblem/ht/systemrestorecp.htm

Jeg har prøvd å ta en systemgjennoppretting da krasjer bare laptopen, den bruker veldig lang tid på å laste, også prøver jeg å avslutte maskinen så står det avslutter.... i flere timer..så da må jeg bare trykke på av knappen..

Lenke til kommentar

Høres ut som hardware-feil. Jeg ville ha benyttet meg av garantien først som sist. En reformatering kan løse problemet midlertidig, dersom det er feil på enkeltsektorer på harddisken. Mest sannsynlig vil du bare få flere og flere dårlige sektorer, før harddisken til slutt tar kvelden for godt. Skjer dette etter at garantitiden er ute, sliter du mere enn hvis du kjører garantisak nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...