Gå til innhold

Ny laptop til mor


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har tråklet meg igjennom en del tråder, men ikke helt klart å lande på noen.

De interessante er enten på vei ut, eller så matcher ikke kravene helt med andres.

Ser det er mange som er godt oppdatert på dagens modeller, noe jeg sliter å sette meg inn i selv.

 

Prisnivå: +/- 6000

 

Må (aller helst) ha:

15,6"

i5 (5.gen) (i3 er forsåvidt også ok, men jo mer kraft jo bedre)

God batteritid (noe jeg forstår går hånd i hånd med 5.gen)

750+ GB HDD

Matt skjerm

Klassisk tastatur, fremfor "island style" (men det er ikke et absolutt krav)

God byggekvalitet

Integrert webcam

Lite hørbar kjøling

 

Kan (men trenger ikke) ha:

Hybriddisk, eller SSD OG snurredisk

Optisk drev

Touch-skjerm (men disse er som regel blanke? isfåll kan den bumpes til kategorien nedenfor)

Numerisk tastatur

De typiske tilkoblingsmulighetene (HDMI, osv)

 

Behøver absolutt ikke ha:

Dedikert grafikkort

Bråkete vifter

 

Den skal ikke brukes til stort annet enn surfing, skyping, enkle nettleserspill, musikk, småredigering av video og kanskje litt streaming. Gjerne flere ting på en gang. Vi snakker her om ei dame med lite tålmodighet, så den må gjerne være kraftigere enn den strengt talt trenger å være.

 

Er det noen som har et bra forslag?

Endret av valosnah
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På tilbud nå, ned 1000,- kr.

 

Minus er batteritid, leveringstid og ikke matt skjerm...

 

https://www.komplett.no/lenovo-z50-70-156-full-hd/817321

 

greit med dedikert grafikkort ettersom det hjelper cpu med areidsmengden i mange programmer som støtter det, ikke bare spill. Denne maskina har hybrid hdd også. Totalt sett ei balansert og "midt på treet" god maskin til bra pris.

 

Har selv helt grei erfaring med Lenovo. Er ikke noe verre enn annet i den prisklassen. God byggekvalitet i den prisklassen så må du ofre mye specs, denne her skal være helt gjennomsnittlig kvalitetsmessig. Har tatt i mot flere tusen pc'r med fabrikkfeil i karrieren, og Lenovo har vel vært en av de minst hyppige tilfellene sammen med Samsung.

 

løp og kjøp!

Endret av acsli
Lenke til kommentar

Hei, og takk for svar til begge to.

 

Gode forslag Fredox, er nok den første som er mest interessant, mtp pris.

 

Slettes ikke dum den du, acsli, foreslår heller, på mange måter midt i blinken, men blank skjerm er en ulempe.

 

Er det egentlig noen reell forskjell på Z og G-klassen? Et kjapt googlesøk sier meg at enkelte mener G har hakket bedre kvalitet.

Ærlig talt sliter jeg med å se noen som helst forskjell på bildene av Z50 og G50.

 

Snublet over http://www.elkjop.no/product/data/barbar-pc/LE80E501D6MT/lenovo-g50-80-15-6-barbar-pc-sort#tab-specs på Elkjøp, og det ser ut som den er ganske innenfor, til en merkverdig lav pris. Etter hva jeg klarer å finne ut, har den antiglare-skjerm. Noen tanker?

Lenke til kommentar

Denne var det nærmeste jeg klarte å finne i forhold til kravene dine. Den har ikke Broadwell, men den er raskere enn en i3 Broadwell som var minstekravet. Batteritiden og ytelse vil nok bli litt dårligere enn i denne testen. Ser ikke ut til at denne laptopen kommer på lager før i slutten av april.

 

Hvis du ikke kan vente så lenge kan du gå opp litt i pris for å få denne. Den har også FullHD-skjerm som du absolutt burde ha til videoredigering. Vær obs på at skjermen kanskje trekker mer strøm enn den i testen.

 

Hvis du først går opp så mye i pris, så er det ikke mye prisforskjell til denne som jeg synes er mye bedre egnet. Den har rask quad-core og samtidig ok batteritid.

Lenke til kommentar

Ja det var ikke en lett nøtt det her. Med tanke på kravene dine så skal det godt Gjøres å få alt du ønsker til den prisen, pr i dag ser det ut som. Men føler asusen fra netonnet eg henviste til oppfyller nesten alle kravene du hadde. Matt full hd skjerm, bra cpu, 6 timer batteri,god lagring på 1 TB, gode tilkoblinger og god byggekvalitet, en bonus er jo at den også er pen å se på :) Den koster da så klart 6990kr, men kanskje det er verdt å kaste på den ekstra lappen? Fant dessverre ikke en test for eksakt denne modellen, men det finnes flere konfigurasjoner, de som eg fant tester av ligger på 72-84 av 100 på score listene, det vil eg si er bra med tanke på pris. Men det finnes nok andre alternativ også, så om du ikke kan gå litt over pris, så får du kanskje bare vente litt og se etter tilbud osv som ofte kommer ettersom nye modeller blir lansert :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...