Gå til innhold

Asus S56-CA


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en Asus S56-CA som er snart 2 år gammel.Flott maskin som har fungert bra.Den har en innebygget 24 G SSD Cache som sørger for rask oppstart og den har en vanlig 500 G HDD.

 

Ble levert med windows 8 og har oppgradert til 8.1.

 

For et par uker siden begynte problemene.Maskinen ville ikke avslutte.Den sto lenge og så kom en blå skjerm.Etter laaaang tid startet den på nytt.Maskinen virket men var treg men så fant jeg ut at usb portene ikke virket.Det samme skjedde hvis jeg prøvde hvilemodus også! Etter mye styr fant jeg ut at hvis jeg kjørte en diskskann så startet maskinen opp og alt virket fint!! Problemet er bare at hvis jeg prøver å slå av maskinen så kommer det samme problemet.Etter litt søk på nettet bestilte jeg en ny HDD.En Kingston SSD 240G med Innstalasjons kit.Fulgte innstruksjonene og clonet disken over på SSD.Maskinen startet opp med den nye SSD disken men desverre var feilen der fortsatt!!! Virker som at feilen ble clonet også!! Byttet tilbake til den gamle 500 G HDD og kjørte en full recovery.Maskinen kom opp med windows 8 og etter ca 170 oppdateringer med windows update begynte maskinen å bli up do date.Oppgraderte til windows 8.1 også.Alt fungerte fint,tok bare laaaaang tid.Så begynte jeg å legge inn programmer og mine dokumenter og filer.(Som jeg hadde tatt backup av på en ekstern HDD)

 

Etter mye jobb så kom feilen tilbake!!!!! Maskinen ville ikke avslutte!!!!!!!! Oppførte seg som før med blåskjerm og usb porter som ikke virker.Etter diskskann virker den men kan ikke slå av maskinen!!

 

Tok kontakt med NetonNet og maskinen er nå på Info Care for reperasjon.Hadde 14 dager igjen på garantien!!

 

Etter mye jobbing med maskinen fant jeg ut at når jeg clonet HDD over på SSD så ble ikke Recovery partisjonen overført til SSD.Maskinen har en C disk og en D recovery.

 

Hvordan får jeg clonet begge partisjonene???? Trenger recovery hvis det skulle skje noe i framtiden!

 

Når maskinen er tilbake fra reperasjon har jeg tenkt å sette inn SSD få å få maskinen raskere men vet ikke hvordan jeg skal løse dette med recovery partisjonen.Har laget en recovery på en ekstern HDD ettersom det ikke er mulig å lage Dvd plater i windows 8.1!! Men er usikker på om jeg kan boote fra den etter jeg har byttet til SSD disken og kjøre en full recovery hvis det skulle bli aktuelt??

 

Er ingen dataguru men har prøvd å lese en del på nettet men det blir benyttet mange forkortelser,ord og uttrykk jeg ikke forstår så håper det er noen her inne som kan hjelpe???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...