Gå til innhold

[Løst] Bytte fra snurredisk til SSD Lenovo 13,3"


TheKims

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Noen som vet hvordan jeg får klonet Win 8.1 over på en SSD? Jeg tenkte i går ettermiddag at jeg skulle låne en SSD fra min stasjonære å få satt den i min Lenovo, men det skulle vise seg å være værre enn jeg trodde. Først brukte jeg EaseUS for å få klonet Win 8.1 over på en ekstern HDD å trodde at det skulle være så enkelt å bare overføre det klonete innholdet over på SSDen, men det funket ikke. Prøvde så å lage en oppstartbar ISO fil av en helt ny Win 8.1, men feil igjen. Satt i 12-13 timer i går å prøvde å prøvde, men fikk ikke til.

 

Noen her som har lyktes å som kan gi noen tips til til hva det er jeg gjør feil?

Setter stor pris på hjelp å det vanker masse kudos til de som kan hjelpe

 

Hilsen Kim som Whinet hele natta her :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei her ødelegger jeg mere enn jeg fikser :p Den ekterne HDDen har plutselig blitt mindre enn den var.

Skal opprinnelig være en 750GB, men nå er den på stusselige 25GB. Hva er det som skjer her?

Tror jeg skal holde meg til stasjonære PCer heretter for det blir bare vas med bærbar :huh:

 

post-88331-0-37513700-1424968203_thumb.jpg

Endret av KimWhinesAlot
Lenke til kommentar

Hvis du hadde noe viktig å beholde på den harddisken vil jeg anbefale å bare koble den fra med en gang og ikke bruke den før du har vurdert nøye om du vil bruke dyr eksperthjelp på gjenoppretning. Jo mer du bruker harddisken, desto større er sjansen dataene som kanskje er der fortsatt blir overskrevet og dermed umulig å gjenopprette.

 

Hvis det ikke er så nøye, så foreslår jeg at du tar en screenshot i disk management (Trykk windows+x, velg datamaskinbehandling og deretter diskbehandling eller noe sånt).

Lenke til kommentar

Jeg er så noob. Hvorfor tenkte jeg ikke på diskbehandling med en gang, det er vel blitt opprettet skjulte partisjoner på den eksterne disken som gjør at man ikke ser mere enn 25GB. Alle dataene jeg hadde på den eksterne har jeg flyttet over på min stasjonære pc, så er bare en kloning av Win 8.1 som ligger der. Skal gå å få gjennopprettet den eksterne disken så jeg har plass igjen å prøve kloning på nytt.

 

Jeg må vel kanskje klone innholdet som er på maskinen nå til den eksterne HDDen også klone på nytt igjen over til til SSDen, jeg kopierte bare klonen fra den eksterne disken over til SSDen i natt, men det funket dårlig.

Endret av KimWhinesAlot
Lenke til kommentar

Pass på at du i hvertfall får installert driver for skjermkort og chipset. Det er også greit å ha fersk driver for SATA og WLAN samt touchpad-programvaren. Er det noen flere drivere som gjenstår i enhetsbehandling høyreklikker du og velger egenskaper og deretter fanen detaljer. Der finner du maskinvare-ID som inneholder to firesifrede koder som du slår opp her for å finne ut hvilken driver du skal laste ned her.

Lenke til kommentar

Jeg foreslår at du bare laster ned Windows og legger på minnepenne eller brenner til disk for å få en ordenlig clean install direkte til den nye SSDen

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/create-reset-refresh-media

 

Tusen takk, kan denne greit brukes også på Lenovo G50-70? Jeg skal bytte fra snurre-disk til Intel 520 240GB SSD. Hva med CD-key eller ligger aktivisering inne på BIOS/UEFI?

Lenke til kommentar

 

Jeg foreslår at du bare laster ned Windows og legger på minnepenne eller brenner til disk for å få en ordenlig clean install direkte til den nye SSDen

http://windows.microsoft.com/en-us/windows-8/create-reset-refresh-media

 

Tusen takk, kan denne greit brukes også på Lenovo G50-70? Jeg skal bytte fra snurre-disk til Intel 520 240GB SSD. Hva med CD-key eller ligger aktivisering inne på BIOS/UEFI?

 

Jeg gikk inn på min datamaskin å tok et bilde av produktnøkkelen just in case, men nøkkelen ligger inne på UEFI virker det som, for den ble aktivert etter kort tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...