Gå til innhold

LR - blure et element


Anbefalte innlegg

Tydeligvis en stund siden sist jeg holdte på med Lightroom. Har versjon 3, om det skulle ha noe å si.

Saken er at sist gang jeg holdte på med LR, så fant jeg et tips på nettet om hvordan man kunne bruke et eller annet verktøy, merke det man vil ha tonet ned, og sette et eller annet opp eller ned, slik at det skulle bli mørkere, nesten i ett med bakgrunnen.

 

Er det noen som vet hva jeg mener?

 

Eller som kan gi meg en annen måte å gjøre fremtredende elementer litt mer usynlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Adjustmentbrush fungerer til nedtoning av områder, eksponeringsdempin, fargedemping, kontrastdemping og detaljdemping i elementer

 

Spotremovaltool fungerer omtrent som clone/heal i PS og fungerer mer på måten at du helt eller delvis kompierer et element fra ellers i bildet og legger over det du vilø fjerne...

Lenke til kommentar

Lightroom 4 kan man "blure" ved hjelp av "Adjustment Brush" ved å justere slideren "Noise". Denne justeres oppover for å fjerne støy, og det blir på samme måte som å "blure".

 

Denne funksjonen finnes dog ikke i eldre versjoner under Adjustment Brush.

 

EDIT:

"Clarity" kan også justeres ned for å glatte ut områder. Er usikker på om denne finnes i 3'ern under Adjustment Brush.

 

I det hele tatt har Lightroom 4 noen gode fordeler i forhold til 3'ern og dessuten så har prisene på Lightroom 4 falt dratisk nå. Mener prisen på fullversjonen ligger på rundt 1000-lappen. (Vertfall sist jeg sjekket) og det er verdt hver krone :)

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...