Gå til innhold

Sony RX100 (MK I) - Fortsatt bra kjøp?


Anbefalte innlegg

Hei, 

 

er på jakt etter et lite og relativt kompakt kamera til kjæresten. Ho er ikke særlig interessert i foto og tviler ho kommer til å lære seg å skyte manuelt. Ho har et budsjett på 4000,-. 

 

Nå står det mellom Sony HX90 og RX100 (første generasjon). Er det noen som fortsatt kan gå god for RX100? Er det fortsatt et greit kamera i 2016? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte det for noen dager siden og er i hvertfall fornøyd :) Kameraet har både "intelligent auto" og "superior auto" for de som ikke vil fikle med innstillingene. Jeg har bare prøvd den første og den tar supre bilder etter min mening.

Og hvis hu blir litt mer interessert etterhvert så kan man stille inn alt man vill i hytt og pine også :p 

 

Det man ikke får, som man får i litt nyere kameraer er wifi slik at du kan styre kameraet med telefonen eller overføre bilder trådløst. Det har heller ikke like mye zoom som Sony HX90, men det har en mye større sensor/bildebrikke enn HX90. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

I samtlige tester får batteriet i Sony kameraer, stryk. Topp-score på alt annet though  :w00t:

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...