Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk ikke til å installere oppdateringen via OTA grunne at telefonen er rootet.

Så det endte med at jeg flasha oppdateringen igjennom Clock Work Mod. Gikk som smurt!

Så nå har jeg versjon V20q!

 

Må forøvrig legge til at telefonen min har blitt mye mer responsiv! På alle områder egentlig.

Så jeg er en happy camper =)

Lenke til kommentar

Jeg hadde en nær-mursteins opplevelse med min 2x. Skulle teste en fork av cyanogen. Den virket rimelig greit. Da jeg skulle flashe tilbake originalrommen fra tidligere på dagen via Clockwork og Titanium, kom det en warning på displayet. Telefonen resatte seg og den gikk i bootloop med originalrom-oppsett. Jeg freaket litt ut, og fant så ut at jeg skulle prøve å kjøre opp Clockwork preboot-skjermen for å se om jeg fikk tak i imaget for så å prøve å legge det tilbake en gang til. Dette gjorde at telefonen gikk helt i stå - den nektet å ta oppdateringene jeg slang på den, både original-rom og cm7.

Etter søking på nettet, kom jeg over WajIUI (WIUI)-forken av MIUI. Denne kinesiske romen har jeg brukt tidligere, og tenkte at det kunne vel ikke være verre enn at jeg får telefonen opp og flasher den etterpå med ny rom.

Måtte få telefonen opp i service-mode med USB-support for å sende .zip-fila over til minnekortet. Rebootet telefonen og kjørte update from zip i clockwork. Det tok i underkant av 3 minutter, så rebootet telefonen igjen og viste en flashy fargeanimasjon. WIUI fikk liv i sakene.

 

WIUI viser seg å være lynende kjapp, mer stabil og har mye bedre batteritid enn CM og tweaket originalrom. Telefonen har fått nytt liv. :) WIUI er desverre bare med 2.3.7-kjerne i skrivende stund, men frontenden har flyt og hastighet som gjør en nyinstallert SII med CM9 til skamme.

 

Ser med glede og iver fram til LGs take på ICS til 2x-telefonen.

Endret av captzalo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fortsatt noen som bruker denne irriterende telefonen? :wee:

 

Til dere som har rootet telefonen - hva får dere ut av det? Ser ut som om det er mye hassle.

 

Hvordan er forresten lydkvaliteten i samtaler på deres telefoner? Nå har jeg fått meg ny tlf, men min Optimus 2x hadde elendig lyd i samtaler uansett software. Buggete mikrofoner ved bruk av handsfree. Skype og annet var krystallklart. Totalt er det såpass mye rusk med telefonen, at overgangen til en One X er en befrielse.

 

Den gamle Optimusen er fortsatt helt strøken men samler nå støv et sted - må jo kunne brukes til noe. Noen forslag? Så langt har jeg testet den som IP-cam og spotify remote, men har ikke funnet den store nytten...

Lenke til kommentar

Har prøvd telefoner ifra samtlige fabrikater og skjønner ikke hva folk har imot denne, min funger utmerket.

Men frister med noe nytt for min del å nå, men vil styre unna HTC one x pga hakket video opptak, samsung er uaktull pga elending byggekvalitet og generell dårlig erfaring med merke.

Så blir nok LG 4x, evnt Galaxy S3 knuseren LG LTE2

Lenke til kommentar

Tragiske greier. Forsåvidt fornøyd med hard-produktet, men programvareoppdateringene til LG gjør at dette ble første og siste gang jeg valgte LG som telefonprodusent.

 

Blir nok til at neste valg faller på en produsent med en større markedsandel, som har større kapasitet/mer personell på oppdateringsfronten.

Lenke til kommentar

Tragiske greier. Forsåvidt fornøyd med hard-produktet, men programvareoppdateringene til LG gjør at dette ble første og siste gang jeg valgte LG som telefonprodusent.

 

Blir nok til at neste valg faller på en produsent med en større markedsandel, som har større kapasitet/mer personell på oppdateringsfronten.

Helt enig der. Hardwaremessig er telefonen nesten perfekt. God kvalitetsfølelse, bra størrelse, to kjernersprosessor og en bra skjerm. Men som du sier er softwaredelen håpløs.

Når da samtidig LG og Nvidia ikke vil/kan/gidder frigi kildekodene til ICS blir det en vanskelig jobb for utviklere av custom roms å få en rom stabil nok.

 

Neste telefon blir nok enten Samsung Galaxy S3 eller HTC One X, selv om jeg muligens synes 4,7/4,8 blir litt i største laget. Har sett litt på LG Optimus 4X HD som ser veldig fristende ut, men jeg vil rett og slett ikke ha LG igjen.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...