Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ekstremt varme føtter!


Lillemeg87

Anbefalte innlegg

Jeg har av og til vært plaget med at føttene mine blir så varme. Særlig om kvelden/natta når jeg skal sove eller hvis jeg står oppreist en stund, eller har vært ute og gått tur. Kjennes ut som om alt blodet samler seg i føttene og ikke kommer seg opp igjen XD

 

Men dette har ikke vært noe stort problem inntil den siste uka. Nå er det helt ekstremt. For å få sove om natta hjelper det ikke å sove uten sokker, jeg må faktisk ha på meg et par sokker som er dynka i iskaldt vann, og av og til hjelper ikke det heller og jeg må åpne vinduet i tillegg (det er vinter!). Er også plaget med det gjennom hele dagen og skyller føttene i iskaldt vann 3-4 ganger om dagen. Det hjelper. Når de blir så varme så klør de også, så det er utrolig plagsomt. Har ikke noe eksem eller noe, blir heller ikke svett på føttene, de bare blir veldig varm!

Er som sagt værst når jeg har stått oppreist en stund, vært ute og gått tur og om natta

 

Noen som har noen tips? Eventuelt hva årsaken kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kan ikke annet enn å sitere meg selv fra nesten alle spørsmål i helse forumet:

Ingen her på forumet kan gi deg et skikkelig svar: GÅ TIL LEGEN!

For så vidt har du delvis rett. Det kan/skal ikke stilles diagnoser på et forum da det er umulig/farlig.

Men basert på en god beskrivelse av helseproblemet vil man jo kunne antyde hva det dreier seg om. Så må det jo bli TS sin egen vurdering om hva som bør gjøres.

 

@ TS: Jeg antar at du er født 1987. Hadde du vært født 1937 hadde svaret vært enklere, nemlig fare for arterisklerose med ledsagende hjertesvikt.

På din alder kan årsakene være mange. Alt fra defekte veneklaffer, dehydrering, elektrolyttforstyrrelse, til mer alvorlig hjerte- og karsykdom.

Det er absolutt på tide med et legebesøk da ingenting kan avklares uten prøvetaking og undersøkelser.

Lenke til kommentar

Har faktisk legetime snart så skal ta det opp da :) men bare tenkte jeg skulle spørre likevel.

Har også lavt stoffskifte, er konstant trøtt og slapp, også har jeg depresjon og angst. Begynte på Zoloft for 10 dager siden, men kan ikke se at dette er en bivirkning av Zoloft? har ingen andre bivirkninger.

Har ofte hjertebank og litt tung pust etter å ha spist mye, særlig visse typer mat som inneholder mye karbohydrater osv.

Lenke til kommentar

Bivirkningslista til Zoloft er lang som et vondt år, men flere av bivirkningene er forbigående ved lang tids bruk. Det er ikke umulig at det er en sammenheng.

For å si det slik; så har alle medisiner bivirkninger. Ofte dreier det seg om å veie bivirkningene mot gevinsten av å ta medisinene.

Ta antibiotika f.eks. Man vet at store doser bredspektret antibiotika kan medføre andre truende tarminfeksjoner som Clostridium difficile, men gevinsten er jo at man får behandlet hovedinfeksjon som også kan være livstruende.

Hva er så best i forhold til Zoloft? Leve med mindre depresjon, men isteden ha andre fysiske plager som kvalme, flatulens og mareritt?

Det går også an å skifte preparat da det er mange antidepressive på markedet...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...