Gå til innhold

Hjelp til korrekt bokføring, oppsett av kontoplan etc.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg sitter nå med Visma eAccounting og skal bokføre min første overføring til PayPal kontoen i firmaet mitt.

 

Det er et meget betydelig beløp for virksomheten min og PayPal kontoen vil være hovedbruks konto når det kommer til innbetalinger fra kunder samt betaling til mine leverandører.

 

I Visma eAccounting er der en fin funksjon som gir meg meget god oversikt over hvor mye penger jeg har til enhver tid i firmaet på alle mine kontoer, så det er lett å følge med på det så lenge bokføringen er ajour.

 

For at jeg skal kunne få denne oversikten for også min PayPal konto må jeg sette opp en valuta konto i USD. Problemet er bare at jeg får ikke lov til å sette opp en valutakontp uten kontonummer og IBAN, noe som ikke finnes for PayPal kontoer (merkelig nok siden de faktisk har en egen kontotype for PayPal i programmet). Jeg har kontaktet Visma og det er ingen vei utenom dette, jeg må oppgi kontonummer og IBAN.

 

Det jeg lurer på er; kan jeg legge inn et uekte kontonr. og IBAN nr og opprette en Valutakonto for min PayPal konto så jeg får det i mitt bokføringsprogram, eller kan dette føre til problemer siden hverken kontonr. eller IBAN eksisterer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...