Gå til innhold

Trenger råd til lagringsløsning i spill maskin


Anbefalte innlegg

Har en spillmaskin som begynner å gå tom for plass.

Dagens løsning:
Samsung 830 pro 128GB --> OS disk + noen spill
eldre HDD 250GB --> programmer + noen spill

 

Dette er en budsjett PC siden jeg er student. Ville helst hatt en lik SSD til for raid 0 og litt mer plass, men dette får jeg ikke tak i. 

 

Noen som har noen gode forslag til billige løsninger her? Om du har flere forslag i forskjellige prisklasser er dette fint å skrive opp. Og evt med kommentar om valgte deler.

 

Vil helst ha SATA port tilkobling (SB = 2 x 6Gb/s)

(altså ikke mer en 2 disker i raid 0, og ikke mer en ca 1.2GB/s lese/skrive)

 

Takk for svar  :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det blir Samsung 850 EVO 512GB som lagring og heller bytte ut 830'en med 2disker til raid 0 senere. Vet dette er disker som holder og fungerer meget godt til vanlig spill maskin bruk.

Noen med et bedre forslag?

 

Crucial Mx100 er vel fortsatt den som gir mest for pengene, og er veldig rask.

Lenke til kommentar

RAID på SSD er ikke noe jeg forbinder med stramt budsjett (I'en i RAID, vet du :p ). Ikke SSD for spill heller, for den saks skyld. Jeg hadde bare kjøpt en 2 eller 3 TB snurredisk til spill og annen lagring, og levd med lengre loading-tider så lenge...

Endret av Ar`Kritz
Lenke til kommentar

Har en ubrukt 2TB disk i media serveren, (står klar når de andre er fylt opp bare). Men HDD'er er ikke aktuelt. Så selv om det er stramt budsjett sparer jeg heller til SSD. Crucial Mx100 koster vel det samme som 850 evo (sjekket 512GB). Vet ikke så mye om Crucial Mx100, men 850 evo og pro vet jeg er noe av det beste man får tak i dette pris området til spill (altså ikke bare enkle store filer). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...