Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fjerne tykk hud under foten?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man bruker en fotfil til dette. Jeg har ikke så mye hard hud, men skulle gjerne hatt tips om hva som er rett fotfil. Den kjøpte fikk ikke av noe hud overhodet. Hvis du har mye må du kanskje bruke en sånn rasp.

 

Uansett er det sikkert best å sette føttene i bløt et par minutter før du bruker fila. Huden vokser ut igjen, du må gjøre dette regelmessig.

Lenke til kommentar

Kanskje jeg stjeler med meg hjem en sånn rasp fra sløydsalen i morgen da

 

 

Blir ikke huden tykkere av å raspe eller files? Vet at man får tykk hud ved å gå barbeint. Tykk hud er jo veldig praktisk når du går barbeint ihvertfall skjønner ikke hvorfor dere vil fjerne det. Er ikke gått å tråkke på grus med tynn hud, det skal være sikkert.

 

 

Ser ikke noen grunn til at jeg skal gå barbeint på grus. Jeg har ikke gått barbeint på grus siden jeg var en liten unge.



Anonymous poster hash: 32cbf...1d0
Lenke til kommentar

 

Kanskje jeg stjeler med meg hjem en sånn rasp fra sløydsalen i morgen da

 

 

Blir ikke huden tykkere av å raspe eller files? Vet at man får tykk hud ved å gå barbeint. Tykk hud er jo veldig praktisk når du går barbeint ihvertfall skjønner ikke hvorfor dere vil fjerne det. Er ikke gått å tråkke på grus med tynn hud, det skal være sikkert.

 

 

Ser ikke noen grunn til at jeg skal gå barbeint på grus. Jeg har ikke gått barbeint på grus siden jeg var en liten unge.

 

Anonymous poster hash: 32cbf...1d0

 

Hvorfor må du fjerne hud da?

Lenke til kommentar

De fleste har i større eller mindre grad hard hud under føttene. Den harde huden er tørr og det kan lett oppstå sprekker og sår. Hælsprekker kan være smertefulle og vanskelig å bli kvitt, og det kan oppstå infeksjon med sopp eller bakterier i sprekkene. Hard hud gjør også at man lettere får gnagsår på føttene.

 

Svar nok?

Lenke til kommentar

Blir ikke huden tykkere av å raspe eller files? Vet at man får tykk hud ved å gå barbeint. Tykk hud er jo veldig praktisk når du går barbeint ihvertfall skjønner ikke hvorfor dere vil fjerne det. Er ikke gått å tråkke på grus med tynn hud, det skal være sikkert.

Ja, veldig praktisk:callus_21915_lg.jpg

 

(Jeg har ikke sånn, altså, men når man fjerner tykk hud er det ikke vanlig, smidig hud man fjerner, men tørr, hard masse.)

 

Kanskje jeg stjeler med meg hjem en sånn rasp fra sløydsalen i morgen da

Du skal selvsagt bruke en fotrasp, ikke en trerasp. Unntatt hvis du har trebein, da. Du får kjøpt på apotek.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...