Gå til innhold

Konsoll til Project Cars (og andre bilspill)


makila

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det er mange år siden jeg har holdt på "aktivt" med gaming, men nå som Project Cars har kommet ut tror jeg at jeg er nødt til å gå til anskaffelse av en konsoll igjen.

 

Er det noen her som har et bra oppsett til bilspill, og som kan si noe om hva som er anbefalt nå om dagen? Tenker da på hvilken kombinasjon av konsoll og ratt/pedaler som vil gi meg mest glede. Vet at Forza 6 kommer til Xbox etterhvert, men spørsmålet er om dette spillet er nok til å dra meg i retning å kjøpe Xbox over PS4. Per nå har jeg ingen preferanser.

 

PC tror jeg er ganske uaktuelt, med mindre det har blitt billigere å holde på med det siden sist. Mener å huske at det kostet flesk å ha noe som var brukandes og å holde seg oppdatert.

 

Det ser jo rett og slett helt vanvittig rått ut! Dette er vel riktig nok fra PC versjonen, men det skal vel være mulig å få til noe tilsvarende med konsoll. (Kanskje med unntak av 3. skjermer?)

 

Endret av Mariuslk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trodde ikke Xbox var så overlegent. Vet det er litt delte meninger i forhold til forza/GT.

Ratt og pedaler, "må" man ha disse typene som koster opp i mot 3000,-, eller kan man få en fin opplevelse med noe til under tusenlappen? Hadde absolutt vært gøy med clutch og H-gir...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Forza er en bunnsolid opplevelse, og til tross for at de nå har en 2 års syklus på motorsport serien sin så leverer de varene gang på gang. Det er det som er seriens største fordel, og svakhet fordi man vet at neste spill kommer, og at det blir bedre enn hva forgjengeren. Gran Turismo på sin side har tapt seg veldig mye siden PS2 glansdagene. De kom med to spill til PS3 hvor majoriteten av innholdet stammet fra PS2 spillene, noe man dessverre kjenner både på kjørefysikken, ser grafisk og ikke minst på lyd. Hva kontroll angår så er det ikke noe problem å bruke håndkontrollen, og nå kommer også Logitech straks ut med et nytt ratt http://gaming.logitech.com/en-us/product/g920-driving-forcesom også støtter H-gir. Jeg eier alle 3 konsollene (ps4, xb1, wii u) og i mine øyne er det XB1 som stiller sterkest med det beste varierte bil innholdet. 

Lenke til kommentar

Her har du en face-off angående Project Cars: http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-project-cars-face-off

 

Ellers er Xbox One det som er mest spennende nå, med Forza 6 i emningen. Forza 5 hadde skuffende lite innhold, og Forza Horizon 2, til tross for at det er jævla morsomt, har store mangler som bilspill. Gran Turismo 7 har vi ikke sett snurten til enda, så det kommer nok ikke før tidligst neste år.

 

Sjekke denne for litt deilig Forza 6: http://www.gamersyde.com/news_e3_forza_6_direct_feed_60_fps_video-16772_en.html

Endret av Admiral Necrolamedor
Lenke til kommentar

Takk for gode innlegg!

 

Jeg endte opp med å kjøpe en Xbox One og project cars. Har fått testet ut en del nå og må si meg veldig fornøyd. Foreløpig har jeg bare kjørt med håndkontroller, men tenkte å se på det nye rattet til Logitech når det kommer ut.

 

Forza 6 ser bra ut, skal garantert skaffe meg det!

Lenke til kommentar

PC tror jeg er ganske uaktuelt, med mindre det har blitt billigere å holde på med det siden sist. Mener å huske at det kostet flesk å ha noe som var brukandes og å holde seg oppdatert.

Si ikke det. Har du en stasjonær PC som du kan oppgradere? Man skal ikke så veldig høyt opp i pris for å slå ytelsen til XOne eller PS4.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

PC tror jeg er ganske uaktuelt, med mindre det har blitt billigere å holde på med det siden sist. Mener å huske at det kostet flesk å ha noe som var brukandes og å holde seg oppdatert.

Si ikke det. Har du en stasjonær PC som du kan oppgradere? Man skal ikke så veldig høyt opp i pris for å slå ytelsen til XOne eller PS4.

 

Både og, pc har jo det problemet at den gjerne blir brukt til mer enn bare spilling, og dermed drar man på seg en hel masse som sender billig specen ned til under ps4/xb1 ytelse til tross for at den hw messig er sterkere. 

Lenke til kommentar

 

PC tror jeg er ganske uaktuelt, med mindre det har blitt billigere å holde på med det siden sist. Mener å huske at det kostet flesk å ha noe som var brukandes og å holde seg oppdatert.

Si ikke det. Har du en stasjonær PC som du kan oppgradere? Man skal ikke så veldig høyt opp i pris for å slå ytelsen til XOne eller PS4.

 

 

Mange år siden jeg har spilt noe på PC, så gamle gaming PCn har jeg nok ikke lenger. Måtte nok ha skaffet noe helt nytt, og da tror jeg det baller på seg med kostnader...

Lenke til kommentar

 

 

PC tror jeg er ganske uaktuelt, med mindre det har blitt billigere å holde på med det siden sist. Mener å huske at det kostet flesk å ha noe som var brukandes og å holde seg oppdatert.

Si ikke det. Har du en stasjonær PC som du kan oppgradere? Man skal ikke så veldig høyt opp i pris for å slå ytelsen til XOne eller PS4.

 

 

Mange år siden jeg har spilt noe på PC, så gamle gaming PCn har jeg nok ikke lenger. Måtte nok ha skaffet noe helt nytt, og da tror jeg det baller på seg med kostnader...

 

Det hadde blitt dyrt, ja. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

 

 

PC tror jeg er ganske uaktuelt, med mindre det har blitt billigere å holde på med det siden sist. Mener å huske at det kostet flesk å ha noe som var brukandes og å holde seg oppdatert.

Det koster vel flesk å holde på med konsoll i alle fall. For å spille pCars må man ha ny konsoll og et nytt ratt, i tillegg til å kjøpe spillet. Neste generasjon konsoller må man vel kjøpe et nytt ratt igjen til 4-5000 kr for å kunne spille igjen. Kjøpte meg et nytt gtx960 for en stund siden, og kan spille pCars helt utmerket. Og i tillegg kan jeg bruke mitt gamle fanatec ratt uten et eneste problem. Jeg kom veldig billig unna kontra konsoll. Skal ikke være nødvendig å fleske ut med tusenvis av kroner for nytt ratt hver generasjon. I tillegg til tusenvis av kroner for ny konsoll hver generasjon. Da koster det mindre med et skjermkort hvert 5. år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Det kommer jo an på hvilket nivå du vil legge deg på det. Selv bytter jeg ut pc hvert andre/tredje år, og mtp hvor lenge forrige konsoll generasjon levde, så har du fått lang levetid om du kjøpte konsollen med tilbehør rundt lansering. 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...