Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var det første et B-spill? Nok en merkelig kommentar :ph34r:

B-spill som ca har 90% på gamerankings. Ja da lurer jeg på hvor mange B-spill det er på de andre konsollene mine for det er mange!

Trur han meiner budsjett messig :s

 

Og den gamespot filmen...herregud så dei folka sug. Spelet gjelder å være forsiktig og lese fienden.

Lenke til kommentar

Tror dette spillet drukner litt i Større spille titler i høst , slikt spill som dette skulle ha vært ute i sommer halv årer litt separert fra større AAA titlene, m tanke på salgs tall :ermm:

Hvorfor slik stategi er litt beyond my grasp :hmm:

Ja, forstår ikkje kvifor dei ikkje bare kan utsette eit par av god spilla til neste år. Er vell fordi alle vil ha det førjuls/jule salget.

Lenke til kommentar

Jeg tror/håper at CoD ikke konkurrerer i samme segment av forbrukerne som Dark Souls. Fans av Demon's Souls har altfor god smak - og altfor lite ADHD - til å kaste bort tiden på den type nedslaktningssimulatorer.

 

Spør du meg er det ikke mange titler i 2011 som er mer AAA enn Dark Souls. Prioritert fremfor det meste. Nå kan man si at det bare er hardcore-gamere som tenker sånn, men så er det også de som er målgruppen til From Software.

Lenke til kommentar

Oppfølger til det beste spillet denne generasjonen er noe jeg virkelig ser fram til. Til tross for hvor mye jeg gleder meg til Uncharted og Batman, så hadde de lett blitt prioritert ned om alle kom på samme dag :)

 

Om noen her er klare for coop etterhvert, så er jeg med også. Første gjennomspilling skal derimot gjøres alene. Jeg prøver også å unngå flest mulig av videoene som postes på nettet.

 

Et par ting som kan nevnes er at spillet selger bra i Japan til nå, mens 360-eiere ikke vil ha muligheten til voice-chat mens de spiller. Sikkert noen som vil klage på dette, men jeg tror det er en smart avgjørelse for hvordan spillet oppleves.

Lenke til kommentar

Ok, jeg fikk kontakt med kameraten min som har Dark Souls igjen og fikk litt mer info.

 

Hver enkelt fiende er visstnok blitt mer intelligent, så det er ingen simple fiender av typen du møter på i 1-1 i Demon's Souls. I tillegg møter du dem sjelden alene men i lag som er satt sammen for å være taktisk krevende. Det er heller ikke alle typer fiender som får kickback når du slår dem; skjeletter f.eks. står helt støtt når du slår dem og gir deg ingen gratisåpninger, så de er utfordrende selv om de er vanlig fiende. Med andre ord; man dør oftere i Dark Souls.

 

De gode nyhetene er at det ikke ser ut som man kan miste like mye progresjon som i Demon's Souls når man dør, der man ble sendt tilbake til Nexus uansett hvor langt man var kommet på en bane. Som dere sikkert vet så er Nexus erstattet med såkale bonfires i Dark Souls og hver gang man dør så respawner man på nærmeste aktiverte bonfire. I følge kameraten min er det bare ca. 5 minutter mellom hver bonfire, så de som er redd for å dø og miste masse progresjon kan puste lettet ut.

Lenke til kommentar

Ok, jeg fikk kontakt med kameraten min som har Dark Souls igjen og fikk litt mer info.

 

Hver enkelt fiende er visstnok blitt mer intelligent, så det er ingen simple fiender av typen du møter på i 1-1 i Demon's Souls. I tillegg møter du dem sjelden alene men i lag som er satt sammen for å være taktisk krevende. Det er heller ikke alle typer fiender som får kickback når du slår dem; skjeletter f.eks. står helt støtt når du slår dem og gir deg ingen gratisåpninger, så de er utfordrende selv om de er vanlig fiende. Med andre ord; man dør oftere i Dark Souls.

 

De gode nyhetene er at det ikke ser ut som man kan miste like mye progresjon som i Demon's Souls når man dør, der man ble sendt tilbake til Nexus uansett hvor langt man var kommet på en bane. Som dere sikkert vet så er Nexus erstattet med såkale bonfires i Dark Souls og hver gang man dør så respawner man på nærmeste aktiverte bonfire. I følge kameraten min er det bare ca. 5 minutter mellom hver bonfire, så de som er redd for å dø og miste masse progresjon kan puste lettet ut.

 

Hmmmm... Usikker på hvordan dette vil bli, vet ikke helt om det vil føles like utilgivelig som Demon's da, altså. Det gjenstår å se, spennende blir det iallefall.

Men er det sånn at vendors o.l. finnes ved bonfires også?

Lenke til kommentar

Fikk spillet i dag, og første inntrykk er at spillet er langt mer tilgivelig enn Demon's Souls. Har spilt i rundt 6 timer nå, ca SL20. Har bare åpnet et bonfire utenom det man starter ved, men det er ikke spesielt langt å gå til stedene jeg har kommet lengst. Du låser opp snarveier med jevne mellomrom, slik at backtracking ikke tar for lang tid. Dette gjør også at 10 estus flasker stort sett er nok til at du jevnt og trutt kommer deg videre. Når du dør blir du til en zombie, men mister ikke halvparten av helsemåleren.

 

Fiendene virker farligere, det er i alle fall flere av dem tidligere i spillet. Dør ikke så altfor ofte, med mindre jeg kuker det til fordi jeg prøver å sprinte forbi og ender opp med å bli innestengt. Har møtt et par red eye knight-type fiende, svære kolosser som ikke respawner. Har ikke drept noen på rettferdig vis, den ene lokket jeg inn i et bål, den andre spammet jeg bomber fra sikker avstand.

 

Jeg vet ikke hvor vanskelig det vil være for ferskinger, men Demon's-veteraner vil nok ikke synes dette er så vanskelig, ikke så langt som jeg har kommet i hvertfall.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...