Gå til innhold

Metal Gear Solid - Tråden


Wutwut

Anbefalte innlegg

Skrekkelig vanskelig å infiltrere andres baser merker jeg. Stort sett hver bidige gang insisterer spillet på at jeg har bedt om å reise meg helt opp til tross for at jeg ikke engang har trykka på en eneste knapp. Fint med et snikespill hvor spillet selv styrer hvorvidt man sniker eller ikke, så alt man har gjort til nå i oppdraget er bortkasta.

Er det ikke fordi du prøver å krype over ting som kan være i litt rar vinkel eller litt for høye, slik at han spretter opp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Selger noen her alle plantene som dere plukker opp eller? Føler jeg har så mange av dem.. Og jeg kan jo få en del for de hvis jeg selger de :p

Nei, de kreves for utvikling og utstyret du har med deg.

Lenke til kommentar

 

Skrekkelig vanskelig å infiltrere andres baser merker jeg. Stort sett hver bidige gang insisterer spillet på at jeg har bedt om å reise meg helt opp til tross for at jeg ikke engang har trykka på en eneste knapp. Fint med et snikespill hvor spillet selv styrer hvorvidt man sniker eller ikke, så alt man har gjort til nå i oppdraget er bortkasta.

Er det ikke fordi du prøver å krype over ting som kan være i litt rar vinkel eller litt for høye, slik at han spretter opp?

 

Typisk om jeg skal ned en trapp for eksempel. Man kan selvsagt ikke krype der, men i praksis går sjefen fra "crouch" til fullt oppreist og får dermed et dusin karer i battle suits etter seg. Har selvsagt også merka i single player at man automatisk spretter opp fra liggende og blir oppdaga i kritiske situasjoner uten å kunne forutse at det skl kunne skje akkurat der.

 

Apropos FOB. Hvordan får folk nok materialer til å oppgradere disse? Jeg har spilt i over 100 timer tilsammen, og har bare maksa ut fire mother base-plattformer. Kort sagt trenger jeg f.eks. over 160000 med fuel bare for å bygge ferdig denne basen, men så viser det seg jo at en FOB blir som å starte på nytt. Jeg kan ikke helt se hvordan de skal tjene penger på mikrotransaksjoner når det å skaffe til veie ressurser er en mye større issue enn det å kun ha én FOB. Selv om man skulle klare å farme containere vil det vel uansett ta fryktelig lang tid før innholdet blir prosessert.

Lenke til kommentar

Kan da bekrefte at patchen retter problemet med Quiet på oppdrag 29 ihvertfall. Brukte henne der i går og fikk maksa Bond-level samtidig. Funka helt fint. Har nå kjøpt meg lyddempa sniper med og uten tranq - time to party!

 

(skjønte også at de "Allah"-ropene som har irritert meg, som jeg opprinnelig trodde var Mosker elns i bakgrunnen, er Quiet som nynner i radioen. Har ikke helt skjønt hvorfor hun gjør dette, men ja ja..)

Lenke til kommentar

Utifra det jeg fant på Reddit:

 

I just learned it is a separate DLC. When you update the game will ask if you want to DL MGO3 or you can go directly to the store.   

 

Edit: Forsøkte å starte opp spillet selv nå, og da lastet den ned patch 1.04. (ca 654 mb)

Når du så går inn i spillet, spør det om du vil laste ned MGO. Svarer du da ja, blir du sendt til PS Store for å laste det ned. 960 mb.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Traitor's Caravan, det mest irriterende oppdraget så langt. Må ha feilet tyve ganger før det gikk bra, hovedsakelig fordi jeg endte med å ødelegge lastebilen i kampen mot Skulls, eller fordi jeg gikk tom for ammo i kamp mot sistnevnte. Sjekket guider på nettet som anbefalte meg å bruke d-walker, men det hjalp lite når jeg ikke har oppgradert den i det hele tatt og akkurat hadde blåst mesteparten av min gmp på andre prosjekter. Uansett, begynt å legge masse ressurser i å oppgradere d-walker i tilfelle lignende oppdrag i fremtiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Traitor's Caravan, det mest irriterende oppdraget så langt. Må ha feilet tyve ganger før det gikk bra, hovedsakelig fordi jeg endte med å ødelegge lastebilen i kampen mot Skulls, eller fordi jeg gikk tom for ammo i kamp mot sistnevnte. Sjekket guider på nettet som anbefalte meg å bruke d-walker, men det hjalp lite når jeg ikke har oppgradert den i det hele tatt og akkurat hadde blåst mesteparten av min gmp på andre prosjekter. Uansett, begynt å legge masse ressurser i å oppgradere d-walker i tilfelle lignende oppdrag i fremtiden.

Gjorde det lett jeg, fultona ut den bakerste tanksen, spurtet bort til apc'en i front, lurte med meg skullsa bak en voll slik at jeg var "trygg" for lastebilen og bare fyrte løs. 

Lenke til kommentar

Jeg tok fulton på tanks etter å ha droppes sovegass midt mellom soldatene (påvirker ikke skulls selvsagt), kastet ut røykgranater for og så hoppe inn i lastebilen og kjører som ett helvetes svin i fra Skulls gjengen :p

 

Det var ikke helt kontrollert de greiene der, men med litt flaks oppi kaoset gikk det jo greit. Nå var jeg heller aldri ute etter top rank(begrenses vel til A med bruk av ildstøtte fra MB)

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...