Gå til innhold

Den store skreddertråden


Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Kan noen anbefale meg en grei skredder i Oslo?

 

Har en dress som er blitt noen størrelser for stor, så buksa må nok sys inn fra topp til tå (lengden er grei), og jakka er for vid. Trenger ikke noe fancy greier, tenker maks 1000 kr for jobben.

 

Det ligger en lokal skredder her på Sæter, noen som har erfaringer med de? Evt. erfaringer med Ararat på Oslo City?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Slik så jakken ut før jeg dro til skredder.

post-218528-0-07449300-1379453440_thumb.jpg

 

Slik så den ut etter jeg var hos skredderen.

post-218528-0-07527900-1379453452_thumb.jpg

 

Svært fornøyd med resultatet! Gjorde dette hos Cermony House of Singles i Kirkegata 15. Betalte 150kr for det, og det tok fem minutter. Vil anbefale å gjøre det selv hjemme da det er svært enkelt. Da mener jeg SVÆRT enkelt. Hvis selve albuelappen er limt på (dvs i tillegg til sydd på) ville jeg gått til skredder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Skulle gjerne ha forkortet en dressjakke med 1-2 cm, noen skreddere å anbefale?

 

Er en splitter ny Ralph Lauren Purple Label dress det er snakk om. Sitter perfekt, men er bittelitt for lang.. (er en Long model, mens jeg er Regular "plus", altså noe mellom R og L)

 

Ser at Amerikanske skreddere tar 50-80$ for slikt, så kanskje prisen er rundt 1000 kr her i Norge?

 

edit: Ringte Oslo skredderstue og fikk estimat på 500-800 kr. Akkurat når det kommer til slike ting som dette, så er jeg mer ute etter gode resultater enn å spare penger. Er OS konsistent med gode resultater?

Endret av cppdude
Lenke til kommentar

Hei hei!

 

Ville bare gi noe tips ang. skredder tråden eg og håper det hjelper mange andre..

Vill dere ha god og proffesjonel service, skredder sydde klær fra bunnen av

( du bestemmer selv hvor mye investere i dinne plagg..Er det ikke grei valg eller?) , skreddersøm, kurs osv. anbefales atelier

Claudia N Couture i Bergen. ( rett ved Korskirken). Hvis det er noe skikkelige skrredere rundt så syntes jeg dere skal gi de en sjanse..

Jeg fikk rettet opp en haug med klær og jeg fikk en så positivt opplevelse samt grei pris at jeg trodde jeg har havnet i et annet land eg :p ( sjekket noen andre i Bergen området før jeg fant de gjennom en vennine )

 

Her skriver jeg web adressen:

http://www.claudia-n.no/

 

eller Facebook siden:

https://www.facebook.com/ClaudiaNCouture?ref=hl

 

Håper det hjelper ! :)

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Gjør som JorgenH sier. Da blir dresssen prøvd på deg og tilpasset etter din figur. Resultatet blir ofte bra.

 

Hvis du vil gå opp ett steg kan du benytte deg av målsøm-tilbudene som dukker opp i de større klesbutikkene fra tid til annen.

Men selv der blir ikke resultatet bedre enn dyktigheten til den som tar målene. Fordelen er likevel at du kan klage og få hevet kjøpet.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Hei!

Noen som vet om et sted i Trondheim å få reparert to små hull i ermet på en dress, og cirka hvor mye dette vil koste en fattig student? Dressen er marineblå og 100% ull, og hullene er ikke spesielt store, men de er ganske synlige, så de må bli fikset før dressen kan brukes igjen.

Lenke til kommentar

Hei!

Noen som vet om et sted i Trondheim å få reparert to små hull i ermet på en dress, og cirka hvor mye dette vil koste en fattig student? Dressen er marineblå og 100% ull, og hullene er ikke spesielt store, men de er ganske synlige, så de må bli fikset før dressen kan brukes igjen.

 

Ta med jakka til en av systuene i byen og la de se på skadene.

Vanskelig å si hva det kan koste, det kommer an på hvor lang tid de bruker på å fikse det. Du må betale for antall timer de bruker.

Lenke til kommentar

 

Hei!

Noen som vet om et sted i Trondheim å få reparert to små hull i ermet på en dress, og cirka hvor mye dette vil koste en fattig student? Dressen er marineblå og 100% ull, og hullene er ikke spesielt store, men de er ganske synlige, så de må bli fikset før dressen kan brukes igjen.

 

Ta med jakka til en av systuene i byen og la de se på skadene.

Vanskelig å si hva det kan koste, det kommer an på hvor lang tid de bruker på å fikse det. Du må betale for antall timer de bruker.

 

Okei, takk for svar!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...