Gå til innhold

hvorfor tviholder produsenter på dvd rom?


ElmotriX

Anbefalte innlegg

Dette har irritert meg i flere år, men kjøpte ny pc forrige uke, en Asus Rog. og jeg blir helt fasinert over at dvd-rom'en fortsatt er der. Mellom spotify, netflix, F8 recovery, minnepinner og steam kan jeg ikke huske sist gang jeg brukte dvd-rom'en.

 

klart den har sine bruksområder, men når du selger en pc'er som åpenbart er rettet mot gamere, kunne de ikke spart den plassen i en 15" pc og gitt meg en ekstra harddisk plass, en bedre ventilasjons løsning eller batterikapasitet som hverfall holder en liten flytur.

 

Hva som helst hadde vært mer brukbart enn den dvd-rom'en. Det er ikke akkurat som at det ikke finnes alternative eksterne løsninger om du virkelig skulle ha behov for en dvd-rom en dag.

 

 

 

Det som kanskje sjokkerte meg mer var en blå VGA plugg ved siden HDMI'en. Jeg kan vedde penger på at det finnes guttunger med sin første splitter nye datamaskin som ikke har en anelse om hva den er til....

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingenting galt med dvd rom. Kjekt å ha om du feks sitter der med nyinstallert pc og nettverksdriverne til Windows ikke fungerer, og du atpåtil ikke har noen andre pcer å laste de ned med. 

 

Du kan også plukke den ut å bytte den ut med en harddiskbrønn om du føler behovet. Får tak i adaptere laget for å bytte ut cd/dvd rom med en harddisk. 

 

post-187645-0-79922700-1439420469_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...