Gå til innhold

Riktig temperatur?


Anbefalte innlegg

Hva er det som er grei temperatur i en bærbar datamaskin? 

Dell XPS 1647 blir tidvis ganske varm, selv med ekstra vifter. Vurderer å få hjelp til å rense maskinen for støv siden jeg nå har hatt den i ca. 5 år. 

Bruker speedfan:

bTlhZHV2.jpeg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Hver vinter er jeg mye inne og da blir leiligheten fort støvete. Støvsuger da forsiktig under alle de bærbare datamaskinene, og sidene til den stasjonære datamaskinen når jeg kjeder meg. Merker ikke at de blir så mye raskere, men årsaken er sikkert Windows 7 og 2 GB ram. Kjøpte denne helgen en ny bærbar med 8 GB ram og Windows 8.1. Satser på at det vil hjelpe litt. Kjekt å ha datamaskiner, men de skal holde seg også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hver vinter er jeg mye inne og da blir leiligheten fort støvete. Støvsuger da forsiktig under alle de bærbare datamaskinene, og sidene til den stasjonære datamaskinen når jeg kjeder meg. Merker ikke at de blir så mye raskere, men årsaken er sikkert Windows 7 og 2 GB ram. Kjøpte denne helgen en ny bærbar med 8 GB ram og Windows 8.1. Satser på at det vil hjelpe litt. Kjekt å ha datamaskiner, men de skal holde seg også.

Tror ikke pcen din blir raskere av å fjerne støv. Mer RAM derimot  :)

Lenke til kommentar

Hvis CPU throttler ned på grunn av temperatur, blir PC-en tregere. Mye støv fører til dårlig kjøling, høyere temperatur og dårligere ytelse. CPU kjører nemlig på lavere frekvens (lavere ytelse) når temperaturen blir for høy. Dette problemet er ikke uvanlig i bærbare PC-er, som ikke har så god kjøling i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...