Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fleinsopp og psykiske endringer


Anbefalte innlegg

Hei! 

Har den siste tiden lest mye litteratur om fleinsopp, LSD, DMT, psilocybin osv. Syntes dette er et svært interessant tema. Personlig har jeg ingen rus erfaring uten om alkohol og nikotin. Har faktisk den siste tiden blitt ganske "stoka" på fleinsopp, og regner med det blir et par soppturer under sesongen.

 

I denne tråden kommer jeg ikke til å spør om noe som helst angående vekst, sporespredning, dosering, setting, bakgrunn osv.. 

Denne tråden er dedikert til folk med erfaring (eller som har feks venner som har delt opplevelsen). 

 

Jeg har lest massevis av så kalte "trip rapporter" hvor folk deler sine opplevelser, hvor/hvordan de har inntatt stoffet, hvem de tok det med, hvordan dager "derpå" har vært osv. 

 

En ting jeg ikke har fått svar på; Hvordan endrer dette deg som person, om det i det hele tatt gjør det? Kan man få merkbar endret væremåte/oppførsel? Kan psyken bli påvirket i så sterk grad at det vil gå ut over generell væremåte? Kan en "bad trip" brenne seg inn i minne og bli der forever? 

 

Som sakt har jeg null erfaring, men har endel kunnskaper om pyskedeliske stoffer. 

 

Takker for alle svar. 

 

Besittelse og all bruk av fleinsopp er ulovlig i vårt langstrekte land. Denne tråden skal ikke brukes som noen "guide" på noe vis. 

Poster som anonym av åpenbare grunner. 



Anonymous poster hash: f5ea8...067
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så langt har ein vell ikkje funne bevis for at fleinsopp fører til psykiske lidelser.

Men det ser ut til at personar som er sårbare for å få psykiske lidelser enten har ein tendens til å foretrekke slike rusmiddel, eller at rusmiddelet kan framskyve latent psykisk sjukdom.

Særlig angst og paranoia kan lett bli forsterka ved rusbruk.

 

Strengt tatt er det vell slik med dei fleste rusmiddel, inkludert alkohol. Det er mange som kan bruke rusmiddelet utan at det får nokon følger, men enkelte blir alkoholavhengige, får alkoholforgiftning eller blir så utagerande under rusen at dei roter seg opp i problemer, enten sosialt eller juridisk.

Lenke til kommentar

Hjelper ikke å poste anonymt når du kan bli sporet opp da vel!

Er familie, venner, samt forum-fellesskapet jeg vil være anonym oven for. Tviler på at noen av nevnte begynner og grave.

 

 

Det vet du kanskje, men freakforum har en egen kultur for denne typen tråder. 

Yepp. OK forum med mange bruker erfaringer. Tenkte å legge innlegget inn her da diskusjon.no er det eneste forumet jeg bruker:-)

 

Varig endring kan du få i form av en "øyeåpner".

Takker for svar! Er noe av dette jeg er interessert i å lære mer om!

 

Til dere andre: takker for svar samt nyttig lenke :-)

 

Anonymous poster hash: f5ea8...067

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...