Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kan man bli påvirket av alkohol uten å drikke/innta stoffet?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

en 18år gammel gutt.

 

jeg har aldri drukket alkohol før. Jer jeg russ, og når  jeg dro inn i klasserommet luktet det rus/alkohol. Etter det begynte jeg å føle meg litt sløv, veldig svakt, men jeg kunne føle at jeg ikke klarte å konsentrere meg ordtenlig. Lurer på om man kan bli påvirket, eller kan dette være noe annet? Jeg har også pollen allergi.



Anonymous poster hash: 756d6...93f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alkoholen må fysisk inn i kroppen, nærmere sagt inn i blodet, for at du skal kunne bli beruset. Du blir ikke beruset av alkoholdamp, slik du kan bli av f.eks. passiv hasjrøyking. Angående innlegget over, så stemmer det, da alkoholen trekker inn i blodet gjennom huden. Har aldri bevitnet det selv, men har hørt om folk som dypper en tampong i vin og putter den i armhulen for å bli fulle, og det fungerer.

Lenke til kommentar

Alkoholen må fysisk inn i kroppen, nærmere sagt inn i blodet, for at du skal kunne bli beruset. Du blir ikke beruset av alkoholdamp, slik du kan bli av f.eks. passiv hasjrøyking. Angående innlegget over, så stemmer det, da alkoholen trekker inn i blodet gjennom huden. Har aldri bevitnet det selv, men har hørt om folk som dypper en tampong i vin og putter den i armhulen for å bli fulle, og det fungerer.

Kan vel hende blodet tar opp alkohol fra alkoholgass i lungene? Men uansett blir jo det minimale mengder, ubetydelige.

 

Har ikke hørt om armhulen, bare kjønnsorganer.

Lenke til kommentar

Jeg tipper du ble sløv av andre forhold enn at alkoholen skulle ha fylt luften. Dunsten av de nedbrutte stoffene i alle de alkoholfulle kroppene ville jeg stillet spørsmål ved. Det er ikke akkurat ren oksygen for å si det slik.

 

Ellers kan støy, varmen i rommet, ventileringen i rommet, eller at du allerede var trøtt men du ikke merket det før du kom på fest. Det kan være mange ting, og jeg har kanskje ikke funnet årsaken her heller.

 

Sigarettrøyk i lokalet?

 

 

 

 

Alkoholen må fysisk inn i kroppen, nærmere sagt inn i blodet, for at du skal kunne bli beruset. Du blir ikke beruset av alkoholdamp, slik du kan bli av f.eks. passiv hasjrøyking. Angående innlegget over, så stemmer det, da alkoholen trekker inn i blodet gjennom huden. Har aldri bevitnet det selv, men har hørt om folk som dypper en tampong i vin og putter den i armhulen for å bli fulle, og det fungerer.


Kan vel hende blodet tar opp alkohol fra alkoholgass i lungene? Men uansett blir jo det minimale mengder, ubetydelige.

Har ikke hørt om armhulen, bare kjønnsorganer.

 

 

 

Om ikke festdeltagerne sprøytet "vodkaen" / alkoholen utover rommet så det lå spredd på alle overflater, så ser jeg problemer med at luften skulle bli stappfull av etanol. Vodka er dyre dråper, så jeg tviler sterkt på at det har skjedd. At et glass vodka med blandevann og noe øl kan ha blitt sølt, ja. Tviler på at det er nok til å inhalere etanolen i store nok mengder.

Endret av G
Lenke til kommentar

Alkoholen må fysisk inn i kroppen, nærmere sagt inn i blodet, for at du skal kunne bli beruset. Du blir ikke beruset av alkoholdamp, slik du kan bli av f.eks. passiv hasjrøyking. Angående innlegget over, så stemmer det, da alkoholen trekker inn i blodet gjennom huden. Har aldri bevitnet det selv, men har hørt om folk som dypper en tampong i vin og putter den i armhulen for å bli fulle, og det fungerer.

Det der er faktisk noe jeg hadde turt å prøve. Hvem i helvete dypper en tampong i sprit og så stikker den oppi musa.. HVORDAN FÅR DE TAMPONGEN INN I MUSA?? For hvis noen her har prøvd å ha en tampong i ett vannglass (jeg var en rar unge, ok?) så blir den plutselig sånn 4-5 ganger så stor og umulig å få inn!

Lenke til kommentar

Hjeper ikke med lube når du har en bløt, våt, stor tampong. Har du noen gang prøvd å ha sex med noen som ikke er harde eller masturbere med noe som ikke er hardt? Det funker jævla dårlig..

 

Edit: det er hele greia som blir bløt, hele fasongen og sånt, så jeg ser ihvertfall ikke hvordan man skal få den oppi.

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Stapp en tynn stav inn i kondomet, og la bomullen (man må ikke bruke tampong) som er trukket i alkohol sive ut alle perforeringene du lagde med nålen. Tipper du hadde fått det inn med litt omtanke og fantasi. Alkoholen kan en forsiktig helle nedi kondomet etterpå når man har fått rigget stav og bomull på plass.

 

http://healthland.time.com/2013/06/05/smoking-alcohol-the-dangerous-way-people-are-getting-drunk/

Endret av G
Lenke til kommentar

Har selv følt meg rusa av alkoholdamp etter at en tekniker sølte rensemiddel etter han fiksa en maskin. Lukta var rimelig kraftig. Det er vel en pen blanding av forventninger p.g.a tidligere erfaringer og at det ikke skal så mye til når alkoholen tas opp i lungene. Hva er vitsen med å innta alkohol i andre kroppshull ? Andre merker jo uansett at du puster det ut siden det ender opp i blodet og kommer ut via lungene i ånden. Det som har noe å si er jo mengden.

Lenke til kommentar

Tilbake til tema om de nedbrutte stoffene kan ha en slik virkning som TS prater om (søvnighet..)

 

Kilde 1:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ethanol_metabolism#Ethanol_to_acetaldehyde_in_human_adults

 

 

 

Ethanol to acetaldehyde in human adults

In human adults, ethanol is oxidized to acetaldehyde mainly via the hepatic enzyme alcohol dehydrogenase IB (class I), beta polypeptide (ADH1B, EC 1.1.1.1). The gene coding for this enzyme is located on chromosome 4, locus 4q21-q23. The enzyme encoded by this gene is a member of the alcohol dehydrogenase family. Members of this enzyme family metabolize a wide variety of substrates, including ethanol, retinol, other aliphatic alcohols, hydroxysteroids, and lipid peroxidation products. This encoded protein, consisting of several homo- and heterodimers of alpha, beta, and gamma subunits, exhibits high activity for ethanol oxidation and plays a major role in ethanol catabolism. Three genes encoding alpha, beta and gamma subunits are tandemly organized in a genomic segment as a gene cluster.[9]

 

 

 

Kilde 2:

http://en.wikipedia.org/wiki/Acetaldehyde

 

Toxicity

Acetaldehyde is toxic when applied externally for prolonged periods, an irritant, and a probable carcinogen.[31] Acetaldehyde naturally breaks down in the human body[32] but has been shown to excrete in urine of rats.[33]

 

Irritation

Acetaldehyde is an irritant of the skin, eyes, mucous membranes, throat, and respiratory tract. This occurs at concentrations up to 1000 ppm. Symptoms of exposure to this compound include nausea, vomiting, headache. These symptoms may not happen immediately. The perception limit of acetaldehyde in air is in the range between 0.07 and 0.25 ppm.[12] At such concentrations, the fruity odor of acetaldehyde is apparent. Conjunctival irritations have been observed after a 15-minute exposure to concentrations of 25 and 50 ppm, but transient conjunctivitis and irritation of the respiratory tract have been reported after exposure to 200 ppm acetaldehyde for 15 minutes. It has a general narcotic action and large doses can even cause death by respiratory paralysis. It may also cause drowsiness, delirium, hallucinations, and loss of intelligence. Exposure may also cause severe damage to the mouth, throat, and stomach; accumulation of fluid in the lungs, chronic respiratory disease, kidney and liver damage, throat irritation, dizziness, reddening, and swelling of the skin.

 

 

 

 

Har selv følt meg rusa av alkoholdamp etter at en tekniker sølte rensemiddel etter han fiksa en maskin. Lukta var rimelig kraftig. Det er vel en pen blanding av forventninger p.g.a tidligere erfaringer og at det ikke skal så mye til når alkoholen tas opp i lungene. Hva er vitsen med å innta alkohol i andre kroppshull ? Andre merker jo uansett at du puster det ut siden det ender opp i blodet og kommer ut via lungene i ånden. Det som har noe å si er jo mengden.

 

 

De nedbrutte stoffene siver ut langt flere steder enn kun fra lungene. Hele kroppen utånder jo disse stoffene.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...