Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Atarax og alkohol


Anbefalte innlegg

Har i noen ukers tid tatt 20mg atarax(økte nettop til 30mg 3xdaglig) dagen for å dempe angst. I kveld er det noen festligheter jeg vill dra på og ønsker å ta meg noen glass vin, men man skal egentlig ikke kombinere disse med alkohol. Derfor er planen å ikke ta noen tabelett i dag og drikke tja en flaske rødvin gjerne på kvelden.

 

Vill dette gå greit eller bør jeg unngå det?

 

Jeg tok sist tabelett rundt 21:00, så det blir en 20-22 timer uten før alkohol konsumeres.

 

Anonymous poster hash: 9d306...39c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

 

Jeg tar av og til Atarax før jeg legger meg etter en hard natt på byen, antihistaminer og reduserer fylleangst, perfekt combo.

Om du tar det ved alkohol bør jeg vell klare meg fint uten og med opphold på 20 timers tid? Hvor mange mg tar du?

 

Anonymous poster hash: 9d306...39c

 

 

Det jeg får, hehe har ikke resept selv, 10 eller 25 mg er det vel :)

Lenke til kommentar

 

En lege vil fraråde at du hopper over en dag, men hvis dette ikke skjer veldig ofte har det neppe så mye å si.

Slik jeg har forstått det er dette en medisin man tar ved behov, altså en trenger ikke å ta hver dag for å få effekt.Anonymous poster hash: 9d306...39c

Jeg tok visst feil der ja. Jeg gikk utifra den hadde langtidsvirkning siden du sa du tok den hver dag. Men da har det hvertfall ingenting å si.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...