Gå til innhold

konsollkaféen, Diskusjon rundt konsollene!


MindTooth

Anbefalte innlegg

Det nye Metal Gear-spillet så meget bra ut - men er det bare meg som er skuffet over at vi nok en gang er stuck i Big Boss-epoken? Føler virkelig historien hans er i ferd med å spilles ut, så ville vært gøy å få noe som foregikk etter MGS4 - eventuelt starten på en ny trussel som de kunne basere en del fremtidige spill på. Når de nå driver og plasserer spillene i midten, så vet vi jo stort sett hva som vil skje med alle karakterene (og hvilke sider de er på) allerede før vi har spilt dem. Litt synd, for historiefortelling har, til tross for hvor sprø den er, vært noe av det kuleste med Metal Gear-universet. IMO.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er Project Ogre.

 

Uansett, jeg har ikke nødvendigvis lyst til å spille Solid Snake, er bare lei av at vi spiller med og mot folk som vi kjenner bakgrunn og intensjoner til på forhånd. Noe av det geniale feks med MGS2 var jo at Ocelot bare dukket opp og backstabbet i vest og øst og ingen ante hvem sitt lag han egentlig var på. Etter MGS4 er det veldig vanskelig å skape slike situasjoner igjen, for vi vet alt for mye om Ocelot, Eva, Big Boss og alle de andre sentrale karakterene. De klarer sikkert å skape et spill som isolert nok er interessant nok, men i forhold til den overordnede historien tviler jeg på at det blir voldsomt spennende. Derfor hadde det vært konge om de startet litt på nytt, etter MGS4 og bygger opp en ny historie og nye karakterer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Personlig er jeg litt lei hele MG-sagaen nå. Storyen er så vanvittig komplisert, og enda en prequel vil bare gjøre ting verre. Det meste er spilt ut nå, føler at dette bare blir melking. Historien har jo aldri vært så bra at det gjør noe heller. Dessuten er jeg lei av egoet hans skal gjennomsyre historiefortellingen. Fyren greier jo ikke å begrense seg, og spesielt store deler av MGS4 ble jo fryktelig pinlig av den grunn.

Lenke til kommentar

Personlig er jeg litt lei hele MG-sagaen nå. Storyen er så vanvittig komplisert, og enda en prequel vil bare gjøre ting verre. Det meste er spilt ut nå, føler at dette bare blir melking. Historien har jo aldri vært så bra at det gjør noe heller. Dessuten er jeg lei av egoet hans skal gjennomsyre historiefortellingen. Fyren greier jo ikke å begrense seg, og spesielt store deler av MGS4 ble jo fryktelig pinlig av den grunn.

Hehe, det bryr jeg meg ikke om. Kojima står bak et av mine absolutte favorittspill, nemlig MGS3, og sålenge det er muligheter for at et så utrolig bra spill kan komme ut igjen syns jeg han bør holde på, selv om mange syntes MGS4 var skuffende(meg selv inkludert). Ville jo vært dumt om Nintendo avsluttet Mario-sagaen bare fordi Sunshine ikke var så godt likt av fansen. You win some, you lose some.

Endret av Samaritan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Oi, digger den stilen.

 

Btw: Bra at noen endelig har åpna opp (?) denne tråden igjen. Fikk litt inntrykk at mod bare ville ha oppe PS4 vs XboxOne-tråden som mer eller mindre var en flame/jeg har større tiss-tråd.

Helt enig.

 

Konsollkafeen ble stengt fordi den var en samletråd hvis ikke husker helt feil, men VS-tråden blir jo brukt som en slags samletråd uansett.

 

Jeg har mye heller lyst til å poste i denne tråden enn i VS-tråden for å være helt ærlig.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...