Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

 

Nei, Xbox one solgte 2 millioner mer konsoller world wide i 4 kvartal i 2014. Regner med at Xbone går forbi PS4 innen jul i år.

Altså, Microsoft annonserte at de hadde solgt 6,6 millioner Xbox 360 og One til forhandler i forrige kvartal.

Sony har solgt totalt 7,5 millioner til forhandler, der 6,4 millioner av dem var PS4. Dette er offisielle tall.

 

Offisielle tall eller tall fra Sony ? Hva Sony sier dem har solgt er totalt likegyldig for meg. Jeg kan også hoste om at jeg har solgt millioner av et eller annet. Vise et fancy spreadsheet og si told ya. Nei tallene mine er mer korrekt. Jeg har talt dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok siden noen faktisk ikke tok at jeg var ute på faen, til og med ikke når jeg la til at jeg hadde talt dem selv, så får jeg vel bare gjøre det som er så populørt i Norge, legge meg flat og innrøm,me at jeg løy (hvem trenger punktum?).
Theblueanitlope virker som den eneste som fattet det :)

 

Og poenget var å vise at noen legger litt mye følelser i dette, og faktisk biter over alt. Husk at Sony, Nintendo og MS ikke er noen snille veledighetsorganisasjoner, men store multimillardselskaper som bare er ute etter en ting nemlig pengene dine.

Endret av Eddie_Peddie
Lenke til kommentar

Ok siden noen faktisk ikke tok at jeg var ute på faen, til og med ikke når jeg la til at jeg hadde talt dem selv, så får jeg vel bare gjøre det som er så populørt i Norge, legge meg flat og innrøm,me at jeg løy (hvem trenger punktum?).

Theblueanitlope virker som den eneste som fattet det :)

 

Og poenget var å vise at noen legger litt mye følelser i dette, og faktisk biter over alt. Husk at Sony, Nintendo og MS ikke er noen snille veledighetsorganisasjoner, men store multimillardselskaper som bare er ute etter en ting nemlig pengene dine.

 

 

Sant det. Enda større grunn til å være kritisk til kva ein kaster penger etter. Dømmer eg konsollane etter kva spill di har som fenger meg og som eg synast verdt å bruke penger på, kommer både WU og XO dårlig ut. PS4 har ca litt over 220 spill og av desse er det litt over 10 stk som gjere det verdt å kjøpe konsollen for meg, + nokre eksklusive som blir kjøpt på billigsalg.

 

Ut fra kor mange konsoller Nintendo, MS og Sony har solgt kan det sjå ut for at fleire er kritiske og legger det til grunn før di kjøper ein konsoll. I så måte er det lett å skjønne at Sony selger betre enn di andre. Så spørs det korleis 2015 og 2016 vil slå ut for desse aktørane som bare er ute etter pengane våre.

Lenke til kommentar

Samme jeg mener, jeg kjøpte Wii u og Xbox one fordi PS4 ikke har et eneste spill som ikke finnes en annen plass som jeg har lyst på (ikke enda, men de kommer).

 

Jeg kommer nok til å kjøpe PS4 også senere, men det blir først når ting av interesse kommer (Last of us 2, uncharted 4, nytt ratchet and clank eller enda sykere... Jak 4 eller noe slik).

Lenke til kommentar

Kan virke som Sony blir betydelig mer suverene enn de var forrige generasjon med mindre det skjer noe stort snart. Forrige generasjon var det liksom litt mer spenning ved at Xbox360 tjuvstartet og leverte mye bedre enn Ps3, mens sistnevnte hentet mye inn i løpet av generasjonen. Skulle ikke forundre meg om vi nå får en generasjon der Sony selger best hele veien.

Lenke til kommentar

Dvs at XO ikkje selger så godt utan at den ligger lavere i pris enn PS4. Da burde MS passe på at XO får redusert pris i alle land. Usa er neppe nok om MS vil vinne terreng. I resten av marknaden drar PS4 fra forsatt med opp mot dobbelt så godt salg som XO.

 

Jeg tror ikke Microsoft har noen som helst forhåpning om å klare å konkurrere mot PS4 i andre regioner enn England og USA. Resten av verden er "tapt", og det forstår Microsoft. MS vil selge greit i disse regionene også, men de virkelig agressive tiltakene vil nok rettes mot USA/UK.

 

Totalt vil nok PS4 selge bedre enn Xbox One. Men tror ikke nødvendigvis det er så farlig for oss forbrukere, eller Microsoft forsåvidt, så lenge ikke salgsforskjellen blir for stor.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

NPD Hardware Results February 2015

 

- 395k 3DS Family Best-Selling Platform (N3DS XL, 3DS XL, 2DS, 3DS)

- PS4 Best-Selling Home Console
- ≈276k XBONE
- ≈94k Wii U

 

 

 

NPD Software Results February 2015

 

1. The Legend of Zelda: Majora’s Mask 3D (3DS) (515,000 copies sold digitally and physically)

2. Evolve (Xbox One, PS4, PC)
3. Dying Light (PS4, Xbox One, PC)
4. Call of Duty: Advanced Warfare (Xbox One, PS4, 360, PS3, PC)
5. Grand Theft Auto V (PS4, Xbox One, 360, PS3)
6. NBA 2K15 (PS4, Xbox One, PS3, 360)
7. Dragon Ball: Xenoverse (PS4, Xbox One, PS3, 360)
8. Minecraft (360, PS3, Xbox One, PS4)
9. The Order: 1886 (PS4)
10. Monster Hunter 4 Ultimate (3DS) (290,000 copies sold digitally and physically)

 

 

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1009513

Endret av Happyherb_InnleggNO
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Lurer på kva tall MS kommer til å vise fram? Blir det nok ein gang ei samrøre som er sendt ut til butikkane eller vil di avdekke det egentlige salget samt oppdelt mellom XO og X360?

 

Ser og ut for at det går litt trått for WiiU men di kan jo ha greidd å nå målet dette regnskapsåret?

Lenke til kommentar

Da er tallene klare:

 

Et overskudd på 2,6 milliarder kroner for finansåret 2014 (April 2014- Mars 2015). Dette var bedre enn ventet. Men det skyldes at de har kuttet kostnader enn at de har fått mer inntekter.

 

Salgstallene for 2014 er nemlig ikke noen god nyhet:

 

3DS HW: 8.73 million (↓)  Totalt: 52,06 mill.
Wii U HW: 3.38 million (↓) Totalt: 9,54 mill.

 

Begge selger dårligere enn de gjorde året før. 3DS under 9 millioner til tross for New 3DS-lanseringen og Wii U er på fiasko-nivå med litt over 3 mill. 

 

Nintendos forventninger for finansåret 2015 er:

 

3DS HW: 7,6 millioner
Wii U HW: 3,4 millioner

Wii HW: 100,000
 

3DS er altså kraftig på vei ned. Den solgte 12-13 mill. i året når den var på topp. Wii U forventer de skal selge omtrent som i fjor, men det kan bli vanskelig da den har ingen storspill som Mario Kart og Smash Bros. på vei i år.

 

PS: Smash Bros. 4 har passert over 10 mill. solgte hvis vi tar med begge versjoner (solgt klart mest på 3DS).

 

 

Kilde: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1042135

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Gikk litt fort i svingene her :)
 

Tror dette kan bli en av de dårligste årene til Nintendo på lenge hva gjelder salg. Zelda U utsatt til neste år, 3DS som ikke lenger kan leve på New 3DS-hypen. Snakket om en ny konsoll. 

 

Tror både 3DS og Wii U må få priskutt kjapt hvis de skal holde salget oppe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...