Gå til innhold

Venter fortsatt på det første storspillet til PS4


Balthier35

Anbefalte innlegg

Nesten et år etter lansering så venter man fortsatt på det første storspillet til PS4. Et som er eksklusivt, høster god kritikk og selger godt. Et som det er generell konsensus om at det er et knallbra spill. Et spill som faktisk gjør PS4 verdt å kjøpe.


PS4 selger i bøtter og spann, men Sony forstår selv ikke hvorfor, og Japan løper ikke akkurat mann av huse for å skaffe seg en PS4.


Er det bare vi, gamere i vesten, som ikke har noe særlig krav til kvalitetsspill for konsollene vi kjøper? Til gjengjeld, så har XBOne fått Forza 5, Titanfall og nå Forza Horizon 2, hvor kun sistnevnte ser ut til å leve opp til forventningene. Men MS forsøker i det minste.


Så er det store spørsmåket, når kommer det første storspillet til PS4?

Når det beste spillet til PS4 er et PS3 spill i noe forbedret versjon, så tror jeg at jeg for min del kan trygt kalle PS4 et bomkjøp, så langt.


Må jo le litt av at Wii U faktisk, spillmessig, fortsatt er det beste kjøpet blant PS4, XB1 og Wii U.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LBP3 og Driveclub har potensiale til å bli bra, men det virker som om Sony sparer på storkanonene ja. ...men hvem kan klandre dem egentlig? PS4 selger jo utrolig bra for tiden.

Neste år ser uansett veldig lovende ut for PS4:

Rime
Bloodborne
Uncharted 4
The Order 1886 (litt usikker på dette, men det kan jo ende opp med å bli en brukbar Gears-klone)
Everybody's gone to the Rapture

Ratchet & Clank 1 remake

En del av disse spillene skal for øvrig komme ut i løpet av det første halvåret av 2015.

 

Må jo le litt av at Wii U faktisk, spillmessig, fortsatt er det beste kjøpet blant PS4, XB1 og Wii U.

 

Det kommer litt an på hva en er ute etter. Når det gjelder eksklusive spill er det Wii U som er best, men når det gjelder multiplatformspill har PS4 og XBO et solid overtak over Wii U. Gapet vil bare øke mer og mer etter hvert som spill som Shadow of Mordor, Dragon Age, The Witcher og Batman kommer ut.

PS4 har dessuten et meget stort overtak over Wii U (og XBO for den del) når det gjelder indie-spill.

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Skjønner jeg deg riktig at du tenker eksklusiv tittel til PS4?

 

I min verden går jeg fra Xbox->Xbox360->XboxOne, og fra PS1->PS2->PS3->PS4 for å få bedre grafikk og kraftigere maskin.
(Jeg unngår PC, fordi for MEG handler det mye om blue screen, oppdatering av drivere, dyr hardware som må skiftes ut hvert annet år, optimalisering osv...)

 

Ja, eksklusiv til PS4 har det ikke vær noe særlig av. Men jeg har storkost meg med spill som Watch Dogs. Infamous Second Son, Tomb Raider og Assassins's Creed 4PS4 (ikke spilt på annen konsoll tidligere).
For meg var de verdt konsollen alene, av overnevnte grunner. Bedre grafikk, til prisen av et godt skjermkort.

Endret av Tor Rasmussen
Lenke til kommentar

Har ikke vært noen såkalte system selgere til hverken XBO eller PS4 enda. Så langt så har oppgradering av konsoll vært for å gå ifra piksel grøt til vesentlig mer detaljer. Dyngevis av bra spill på både XBO og PS4 men det er ikke før først nå at potensielle system selgere begynner å dukke opp.

 

Tenker da på spill som Forza Horizon 2, Halo: Master Chief Collection og Sunset Overdrive til XBO. Og spill som Driveclub, Bloodborn og The Order 1886 til PS4 for å nevne noen.

Lenke til kommentar

Vurderer også sterkt å kjøpe PS4 for Bloodborne. Er også litt spent på Rime og Everybody's Gone to the Rapture (selv om jeg ikke helt ser hvordan skaperne av Dear Esther skal gjøre noe særlig for dudebro-publikummet). Blir også interessant å se hva Namco og Sega gjør med Tekken og Virtua Fighter. Disse er jo gjerne multiplattform, men kommer som regel ikke ut på PC.

 

(Jeg unngår PC, fordi for MEG handler det mye om blue screen, oppdatering av drivere, dyr hardware som må skiftes ut hvert annet år, optimalisering osv...)

 

Når var det sist du brukte en PC, i 1998?

Lenke til kommentar

Jeg spiller mye via Steam i det siste og det er mye mindre pes og mikkmakk enn å spille på nyere konsoller med alle sine evinnelige oppdateringer. Før var det klart mer brukervennlig å spille via konsoll, men det tok slutt etter PS2.

 

Uansett, til poenget. Ingen av de nye konsollene har en spesielt sterk line-up ennå, spesielt om man ser bort fra alle remakes. Jeg tenker at de egentlig kom ut for tidlig; i begynnelsen var det nesten ikke annet enn oppgraderte PS3-titler å få tak i. Men nå er det mye spennende som skal komme de nærmeste månedene.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med å sette meg ned med spill på PC`en faktisk. Har hatt en ganske habil PC de siste årene, som jeg før sommeren bygde om for å få den inn i stua i en litt mere stuevennlig boks. I god tro om at jeg da ville ha lettere for å sette meg ned med tilkoblet 360 kontroll, steam og hele pakken. Før stod den på gjesterommet og ble i grunn ikke mye brukt.

 

Har jeg spillt på den i hele tatt i ettertid? :p Testet Watch Dogs i 20 minutter og det var egentlig det. Den brukes mer som en media enhet enn til spilling for å si det sånn, og det trenger man jo ikke en slik kraftig PC til. I grunn er det vel ingen spill som frister på PC, som ikke finnes på konsoll også.

 

Det vil si helt til remasteren av Homeworld spillene kommer en gang :) Men i bunn og grunn er PC-spillingen så og si død for eget vedkommende.

Lenke til kommentar

 

Nesten et år etter lansering så venter man fortsatt på det første storspillet til PS4. Et som er eksklusivt, høster god kritikk og selger godt. Et som det er generell konsensus om at det er et knallbra spill. Et spill som faktisk gjør PS4 verdt å kjøpe.
PS4 selger i bøtter og spann, men Sony forstår selv ikke hvorfor, og Japan løper ikke akkurat mann av huse for å skaffe seg en PS4.
Er det bare vi, gamere i vesten, som ikke har noe særlig krav til kvalitetsspill for konsollene vi kjøper? Til gjengjeld, så har XBOne fått Forza 5, Titanfall og nå Forza Horizon 2, hvor kun sistnevnte ser ut til å leve opp til forventningene. Men MS forsøker i det minste.
Så er det store spørsmåket, når kommer det første storspillet til PS4?
Når det beste spillet til PS4 er et PS3 spill i noe forbedret versjon, så tror jeg at jeg for min del kan trygt kalle PS4 et bomkjøp, så langt.
Må jo le litt av at Wii U faktisk, spillmessig, fortsatt er det beste kjøpet blant PS4, XB1 og Wii U.

 

Titanfall visste seg å være en temmelig begrensa opplevelse for pengene, og Forza 5 va mikrotransaksjon helvete....Horizon skal jeg ikke si noe på det virker bra, men vil nå si at Infamous oppfyller de målene du setter frem enn det Xbox har tilbydt så langt og jeg vil nå si at Realm Reborn gjør det og

Lenke til kommentar

 

I grunn er det vel ingen spill som frister på PC, som ikke finnes på konsoll også.

 

Stikk motsatt av hva PC-gamere tenker, altså :p

 

 

Riktig. Selvfølgelig har jeg muligheten til bedre opløsning og alt det der, men likevel er det greit å ha det samlet på PS4. Koster jo ikke mye digitalt heller.

 

Var på nippet til å kjøpe Metro Redux utgaven på PC en dag, men siden det likevel kjører stabile 60fps og ser ganske bra ut satt opp mot PC-utgaven..og jeg likevel var inne på US Store så ble det kjøpt på PS4 :p

 

Samt faktum at PC`en måtte slåes på, oppdaters og Steam installeres før kjøp var jo også en avgjørende faktor. Lenge leve latskapen.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...