Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513

Jeg tror DX 12 selv om de nekter for det vil spille en rolle. Det er jo ikke bare snakk om overhead i spill. noe som det liksom ikke er noe av på konsoll. men om DX 12 blir en bedre arkitektur enn forgjengeren som øker ytelsen deretter på XOne. Nvidia blogget om ytelsesøkninger i DX 11/10 Spill osv men ikke bare det CPU var mer effektiv også-

 

http://wccftech.com/dx12-revealed-compared-dx11/

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

For virkelig håpe det kommer en ps4 maskin som støtter 4ghz nettverk, at ikke maskinen støtter dette er utrolig dårlig om man ikke sitter i Kongo å spiller. Må dra en nettverk ledning gjennom hele leiligheten om eg skal ha bedre linje enn 5 mb... Rart ikke flere klager på dette, for min del helt ødeleggende ((

Nett gjennom stømnettet fungerer bra. Og det er 5GHZ du ønsker deg tror jeg.

Det ble en slik løsning på meg også, og det har så langt fungert strålende.

 

Forstår ikke hvordan Sony kunne utelukke 5ghz muligheten altså, det er jo bare lavmål.

Lenke til kommentar

Jeg tror DX 12 selv om de nekter for det vil spille en rolle. Det er jo ikke bare snakk om overhead i spill. noe som det liksom ikke er noe av på konsoll. men om DX 12 blir en bedre arkitektur enn forgjengeren som øker ytelsen deretter på XOne. Nvidia blogget om ytelsesøkninger i DX 11/10 Spill osv men ikke bare det CPU var mer effektiv også-

 

http://wccftech.com/dx12-revealed-compared-dx11/

 

Det vil spille en stor rolle på PC, ikke på konsoll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

 

Jeg tror DX 12 selv om de nekter for det vil spille en rolle. Det er jo ikke bare snakk om overhead i spill. noe som det liksom ikke er noe av på konsoll. men om DX 12 blir en bedre arkitektur enn forgjengeren som øker ytelsen deretter på XOne. Nvidia blogget om ytelsesøkninger i DX 11/10 Spill osv men ikke bare det CPU var mer effektiv også-

 

http://wccftech.com/dx12-revealed-compared-dx11/

 

Det vil spille en stor rolle på PC, ikke på konsoll.

 

 

Sant så sant.

Lenke til kommentar

The interwebs says you're lying.. http://www.gamepur.com/news/17762-microsoft-clarifies-dx12-will-have-substantial-effect-xbox-one-devs-have.html

For de late:

"At Windows 10 Conference, Xbox Division Boss Phil Spencer announced some interesting new details about their upcoming graphics API, DirectX 12. This new much awaited and highly anticipated API will improve graphics performance by whooping 50% margin as compared to DirectX 11, reduces CPU overload and many more things."

 

"It seems like Microsoft has made some massive improvement since June 2014, and Xbox One will receive equal performance benefit from DirectX 12 as compared to PC."

Endret av thklinge
  • Liker 4
Lenke til kommentar

The interwebs says you're lying.. http://www.gamepur.com/news/17762-microsoft-clarifies-dx12-will-have-substantial-effect-xbox-one-devs-have.html

 

For de late:

 

"At Windows 10 Conference, Xbox Division Boss Phil Spencer announced some interesting new details about their upcoming graphics API, DirectX 12. This new much awaited and highly anticipated API will improve graphics performance by whooping 50% margin as compared to DirectX 11, reduces CPU overload and many more things."

 

"It seems like Microsoft has made some massive improvement since June 2014, and Xbox One will receive equal performance benefit from DirectX 12 as compared to PC."

 

Phil Spencer har ved tidligere anledninger sagt at man ikke bør forvente stor forskjell fra DX11 til DX12 på Xbox One.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

The interwebs says you're lying.. http://www.gamepur.com/news/17762-microsoft-clarifies-dx12-will-have-substantial-effect-xbox-one-devs-have.html

 

For de late:

 

"At Windows 10 Conference, Xbox Division Boss Phil Spencer announced some interesting new details about their upcoming graphics API, DirectX 12. This new much awaited and highly anticipated API will improve graphics performance by whooping 50% margin as compared to DirectX 11, reduces CPU overload and many more things."

 

"It seems like Microsoft has made some massive improvement since June 2014, and Xbox One will receive equal performance benefit from DirectX 12 as compared to PC."

50% er en ekstrem corner case, snittet blir neppe noe i nærheten av det engang. AtW
  • Liker 2
Lenke til kommentar

The interwebs says you're lying.. http://www.gamepur.com/news/17762-microsoft-clarifies-dx12-will-have-substantial-effect-xbox-one-devs-have.html

 

For de late:

 

"At Windows 10 Conference, Xbox Division Boss Phil Spencer announced some interesting new details about their upcoming graphics API, DirectX 12. This new much awaited and highly anticipated API will improve graphics performance by whooping 50% margin as compared to DirectX 11, reduces CPU overload and many more things."

 

"It seems like Microsoft has made some massive improvement since June 2014, and Xbox One will receive equal performance benefit from DirectX 12 as compared to PC."

 

 

Fra et intervju med 4A Games om Metro Redux på konsollene:
Digital Foundry: DirectX 11 vs GNMX vs GNM - what's your take on the strengths and weakness of the APIs available to developers with Xbox One and PlayStation 4? Closer to launch there were some complaints about XO driver performance and CPU overhead on GNMX.
Oles Shishkovstov: Let's put it that way - we have seen scenarios where a single CPU core was fully loaded just by issuing draw-calls on Xbox One (and that's surely on the 'mono' driver with several fast-path calls utilised). Then, the same scenario on PS4, it was actually difficult to find those draw-calls in the profile graphs, because they are using almost no time and are barely visible as a result.
In general - I don't really get why they choose DX11 as a starting point for the console. It's a console! Why care about some legacy stuff at all? On PS4, most GPU commands are just a few DWORDs written into the command buffer, let's say just a few CPU clock cycles. On Xbox One it easily could be one million times slower because of all the bookkeeping the API does.
But Microsoft is not sleeping, really. Each XDK that has been released both before and after the Xbox One launch has brought faster and faster draw-calls to the table. They added tons of features just to work around limitations of the DX11 API model. They even made a DX12/GNM style do-it-yourself API available - although we didn't ship with it on Redux due to time constraints.

 

 

Så hva er det Aaron Greenberg sammenligner med, standard DX11 API'et XBO hadde i starten eller lettvekts API'et som har vært tilgjengelig en stund nå. Like stor forbedring som på PC iforhold til XBO sitt dagens lettvekts API høres ikke mye trolig ut.
Endret av MistaPi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

The interwebs says you're lying.. http://www.gamepur.com/news/17762-microsoft-clarifies-dx12-will-have-substantial-effect-xbox-one-devs-have.html

 

For de late:

 

"At Windows 10 Conference, Xbox Division Boss Phil Spencer announced some interesting new details about their upcoming graphics API, DirectX 12. This new much awaited and highly anticipated API will improve graphics performance by whooping 50% margin as compared to DirectX 11, reduces CPU overload and many more things."

 

"It seems like Microsoft has made some massive improvement since June 2014, and Xbox One will receive equal performance benefit from DirectX 12 as compared to PC."

 

Phil Spencer har ved tidligere anledninger sagt at man ikke bør forvente stor forskjell fra DX11 til DX12 på Xbox One.

 

 

Tror det er bra Phil nedtoner dette så godt han kan!

 

Er litt som det Brad Wardel kom med for noen uker siden også, ingen som trodde han heller. Måtte vise det til journalister før de skjønte hva som foregikk.

 

Uansett, for Xbox eiere kommer det uansett til å ta tid med DX12.

 

Vi får bare Fable Legends (som er DX12) og Forza 6 (som jeg tror blir DX12) dette året.

Men det skal sies, Fable er fantastisk å se på, og det er en annen feeling på spillet enn tidligere. Så vi får se hva sluttresultatet blir.

 

Er uansett i dag Phil skal på scenen og snakke om DX12, så får vi se hva nytt som kommer.

Lenke til kommentar

Har mine tvil om at XO vil bli merkbart betre med DX12. Blir bare enda eit halmstrå som så mange andre halmstrå MS har slengt ut til di som forsatt er i tvil om di skal gå for XO.

 

XO har forsatt svakere specs enn PS4 og satsinga på AR med halolens for å gi mulighet for hologram-opplevelse i samspill med omgjevnaden følast som ein spill-bommert.

Lenke til kommentar

 

 

Så hva er det Aaron Greenberg sammenligner med, standard DX11 API'et XBO hadde i starten eller lettvekts API'et som har vært tilgjengelig en stund nå. Like stor forbedring som på PC høres iforhold til XBO sitt dagens lettvekts API høres ikke mye trolig ut.

 

 

Det har jo vært vist benchmarks på PC med dx11 vs dx12, ingenting tyder på at 50% er noe annet enn en corner-case.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Så hva er det Aaron Greenberg sammenligner med, standard DX11 API'et XBO hadde i starten eller lettvekts API'et som har vært tilgjengelig en stund nå. Like stor forbedring som på PC høres iforhold til XBO sitt dagens lettvekts API høres ikke mye trolig ut.

 

 

Det har jo vært vist benchmarks på PC med dx11 vs dx12, ingenting tyder på at 50% er noe annet enn en corner-case.

 

AtW

 

 

Når det kommer til demoer som Star Swarm som virkelig drar nytte av DX12 er forkjellen på opptil ~400%. Nvidia gjør det langt bedre i DX11 her enn AMD, men forskjellen er likevel på opptil ~150% med GeForce GTX 980. Hvor godt overførbart dette er til faktiske spill er vel en annen sak.
Det hadde vært artig å sett hva en skikkelig implementert DX12 renderer hadde gjort for AC:Unity på PC, der hovedgrunnen for den svært dårlige ytelsen er et veldig høyt antall draw calls som kveler DX11 (ifølge AMD).
Endret av MistaPi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enkelt forklart er koding av spill på XO/PS4 det PC vil nærme seg med DX12 og det SM vil nærme seg med Vulkan. Mantle viser det i testen med DX12 at både XO og PS4 har større sjans for maks utnyttelse da di kan optimaliserast enda nærmere metallet. Man blir kvitt nokre flaskehalser på PC/SM med DX12/Vulkan men må og kunne takle fleire typer oppsett som konsollane slipper pga sin fastlåste hardware. Difor vil ikkje DX12 eller Vulkan greie å kode så nærme metallet som konsollane har fordelen av.

Lenke til kommentar

Det skal bli interessant når Steam OS slippes og en får en konsoll opplevelse som har mulighet til å overgå XBO/PS4 til de grader...

 

For Steam Machines blir jo en konsoll. Hvor eneste forskjellen blir at en kan oppgradere hardware. Det må jo også opprettes en til katagori i konsoll biten på forumet for Steam Machines og sitt Steam OS.

 

Før var det hvilke versjon av et spill som så bedre ut på XBO eller PS4. I tiden fremover så vil det blir en vinner hele tiden, Steam Machine. Spennende tider i møte! Og endelig kan en vel si...konsoll krigen kommer til en slutt.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Har null tro på Steam Machine, er rett og slett ikke et marked for det. Kun for spesielt interesserte og pc spillene må jo også legge støtte for SteamOS og spillkontrolleren skal det her fungere. De jeg har sett er knalldyre og da er det like greit å ta en HDMI fra PC'en til TV'en og bruke PS4 eller Xbox One kontrollern.

 

Altså Steam Machine blir en veldig rar konkurrent. Sony, Microsoft og Nintendo har jo alle sine nisjespill, helt forskjellig spillbibliotek. Steam Machine vil jo kun tilby det samme som er tilgjengelig på PC, jeg klarer rett og slett ikke å se for meg at det er noe Ola Nordmann er villig eller har interesse av å kjøpe. PC spill må jeg ha med mus og tastatur. Enkelte spill må jeg spille med gamepad og da bruker jeg PS4 eller Xbox One. Ser ikke hvor Steam Machine passer inn i det hele tatt, blir for sært.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har null tro på Steam Machine, er rett og slett ikke et marked for det. Kun for spesielt interesserte og pc spillene må jo også legge støtte for SteamOS og spillkontrolleren skal det her fungere. De jeg har sett er knalldyre og da er det like greit å ta en HDMI fra PC'en til TV'en og bruke PS4 eller Xbox One kontrollern.

 

Altså Steam Machine blir en veldig rar konkurrent. Sony, Microsoft og Nintendo har jo alle sine nisjespill, helt forskjellig spillbibliotek. Steam Machine vil jo kun tilby det samme som er tilgjengelig på PC, jeg klarer rett og slett ikke å se for meg at det er noe Ola Nordmann er villig eller har interesse av å kjøpe. PC spill må jeg ha med mus og tastatur. Enkelte spill må jeg spille med gamepad og da bruker jeg PS4 eller Xbox One. Ser ikke hvor Steam Machine passer inn i det hele tatt, blir for sært.

 

Ikke jeg heller, men desto større rom for å bli overrasket :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nå 1800 Steam OS spill på Steam. Det nummeret vil nok øke dramatisk jo lengre vi nærmer oss lansering. En Steam Machine er først å fremst en konsoll. Poenget med den er ikke at Windows brukere skal skifte. Men at dem som er ute etter en konsoll nå kan velge en type konsoll med potensialet til å ha vesentlig bedre ytelse og grafikk en hva PS4 og XBO klarer.

 

Ikke bare får en mulighet til å få bedre grafikk og ytelse. Men en får også tilgang til vesentlig flere spill og et mer variert spill utvalg. Hvor XBO og PS4 sliter med å oppnå 1080p og 30fps. Vil en med en Steam Machine ha muligheten til å spille alle spill i 1080p i behagelige 60 fps og med mer eyecandy en hva PS4/XBO er i stand til.

 

 

Det å kunne spille The Witcher 3 i 60fps i 1080p. Kontra 900p i 30fps på XBO fks...det er en game changer. Og la oss ikke glemme VR. VR kommer for fult og utvalget VR spill kommer uten tvil til å eksplodere på Steam i forhold til hva som blir tilgjengelig på PS4.

 

Steam OS kan gjøre alt du kan gjøre på fks PS4. Du kan ta bilder,video,streame og dele dette. Achievements,spill hubs...etc etc.

 

Problemet er pris. Det virker som disse ferdig maskinene koster endel. Så det skal bli interessant å se hvordan prisene vil bli utover. Men en ting er sikkert. Tiden hvor en måtte forholde seg til låst hardware ut en konsoll syklus er snart over.

 

Om jeg skal ta meg selv som eksempel. Så kan jeg ikke fordra PC gaming. Jeg orker ikke og har ikke lyst til å surre på en PC med Windows når jeg skal spille. Jeg sitter å surrer på en PC så mye utenom at det vil jeg bare ikke. Er derfor jeg spiller på PS4 og det er derfor jeg nok uten tvil blir å skaffe meg en Steam Machine. Enten det er ferdig bygget eller å bygge selv.

 

EDIT: Det skal bli interessant å se bølgende dette vil sende når dem mest hardbarka fanboys skjønner at det er en ny konsoll som dem ikke har mulighet til å "vinne" over....

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Bare jeg som ikke bryr meg om det er 30 eller 60 fps? Eller om det er 1080p eller 900.

 

Spillet er like spillbart, man går ikke glipp av noe innhold i spillet. Det blir rett og slett eye candy..

Litt som DVD vs Blu ray. Det ser penere ut, men innholdet er forsatt det samme og du vil nyte filmen minst like mye om man ikke er så jævla opptatt av hva slags kvalitet.

Om man ikke klarer å spille et spill på 30fps så har man et problem. Da spiller man ikke spillet fordi det er bra men fordi man er opptatt av spillet skal de best mulig ut når man spiller.

 

Bare så det er sagt så finnes det drøssevis av gamle spill som må brukes scart kabel til som forsatt er enjoyable og grafikk var det aldri snakk om da selvom innholdet var like bra. Spiller man såkalte HD versjoner av gamle spill, så blir det simpeltent ikke det samme.

 

Når man først har begynt med Ultra HD 4k etc og sitter med en PC til flere tusenlapper. For en person som har allerede tatt det steget, så er det vanskelig for den personen å gå tilbake til "dårligere" kvalitet. Å ender altså opp med å klage på forskjellen mellom 1080p og 900. Det er så liten forskjell man ikke vil legge merke til om man ikke bevist titter på det.

 

HDMI kvalitet er godt nok forløpelig, for noen er scart forsatt et tema men det begynner å bli vasket ut spesielt her i Norge.

 

Er så lei av dette grafikk piss snakket hele tiden. Spill vil ende opp med å se bedre ut enn å faktisk ha innhold som er det viktigste til slutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...