Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Metode & Økonometri BI V16


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er nå ferdig med caset og lurte på om noen har lyst til å dele sin egen med meg for å sammenlikne svarene? Jeg sliter litt med den oppgave H og om jeg har gjort denne rett. Usikker på hvilke tester som bør gjøres her...

jeg kan godt dele mine med deg, men har bare gjort A-G. Sliter med H selv, så har ikke fått begynt på de siste enda, da jeg har stresset sånn med den H-oppgaven..

Lenke til kommentar

bruker man ikke robust på oppgave H og ser hvilke som er signifikante på 0,05 og deretter beregner ny modell på disse?

 

 

Jeg sliter med H og utover jeg også. Usikker på hvordan jeg finner ut av hvem som er signifikante. Er det en måte å regne alle samtidig, eller må vi ta de individuelt. Hvordan gjør vi det i så fall? Kan ikke huske å ha lært dette. 

 

Hvis det er noen som er såppass stødige i faget så hadde det vært meget handy om man kunne kommet med eksempeloppgaver til dette caset. 

Endret av Aspmyra
Lenke til kommentar

 

bruker man ikke robust på oppgave H og ser hvilke som er signifikante på 0,05 og deretter beregner ny modell på disse?

 

 

Det eneste jeg får opp er at impressions er signifikant. Stemmer det eller? 

 

 

Det står ikke noe om at vi trenger og bruke robuste standardfeil.... er ikke applymssg også er signifikant??

Lenke til kommentar

Noen som vet fremgangsmåte på oppgave H? Står bom fast.

 

 

 

Jeg er nå ferdig med caset og lurte på om noen har lyst til å dele sin egen med meg for å sammenlikne svarene? Jeg sliter litt med den oppgave H og om jeg har gjort denne rett. Usikker på hvilke tester som bør gjøres her...

jeg kan godt dele mine med deg, men har bare gjort A-G. Sliter med H selv, så har ikke fått begynt på de siste enda, da jeg har stresset sånn med den H-oppgaven..

 

 

Sliter med H jeg også og ønsker gjerne tips her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...