Gå til innhold

Dealextreme verdens billigste nettbutikk! GRATIS FRAKT!


Er du fornøyd med dealextreme ?  

1 683 stemmer

  1. 1. Hvor fornøyd er du med DX ?

    • Alt bortsett fra fornøyd
      122
    • Relativt bra nettbutikk
      173
    • Både ups and downs
      386
    • Meget fornøyd med DX!
      696
    • Jeg elsker DX mer enn jeg elsker mor og far !
      322


Anbefalte innlegg

  • 5 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Tenkte å slenge ut en liten advarsel her.

Om dere bruker www.dx.com med norske priser så må dere være obs på at nettsiden opererer med lavere priser enn hva du egentlig betaler i kassen.

 

Jeg kjøpte en telefon til guttungen til 3354 kr (stod det på dx sine sider) jeg la den i handlekurven og betalte.

De 3354kronene som stod på siden ble omgjort til USD når jeg skulle betale og når jeg fikk kvitteringen fra Paypal så stod det at det var trekt 3651kr fra min konto, altså nesten 300kr mer enn hva som står på siden til DX.com (nesten 10% dyrere enn hva det stod telefonen kostet)

 

Tok en random sjekk i dag og ser at alle priser oppgitt i norske kroner er 5-10% lavere enn hva dagens kurs er.

 

Bare vær obs på dette når dere handler...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er kjent for oss som handler en del fra DX og lignende butikker at prisen i NOK ikke stemmer. Dette fordi butikken bruker gjerne midtkurs, men så kommer enten Paypal-gebyr eller VISA-gebyr på toppen av den noe høyere faktiske salgskursen til USD.

 

Et tips er hvis du betaler med Paypal er å betale direkte i USD eller hva butikken krever. Dette er gjemt i Paypal, men ligger under Payments - Manage pre-approved payments - Set available funding sources - Conversion Options på kortet ditt og velg Bill me in the currency listed on the seller's invoice.

Eneste ulempen med dette er at du vet ikke nøyaktig beløp du har betalt før noen dager etter. Det blir trukket ca riktig beløp av kortet ditt, så blir dette justert etter noen dager.

 

I det siste har jeg sett at de automatisk prøver seg med Paypal's conversion på eBay innimellom, men stort sett holder det seg til det jeg har valgt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest medlem-329093

Ja, jeg fant jo ut at tingene mine med micro-USB ikke kan bruke kablet nett så trenger ikke den adapteren jeg bestilte likevel :)

 

REDIGERT: Der var dingsen i hus, men den kan ikke brukes med mine android enheter uten root. Jeg har ikke noe annet med micro-USB så totaaaalt bortkastet :)

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...