Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mange butikker som også legger ut varer på eBay til "buy it now"-priser. Disse vil nesten alltid nekte å sette "gift" på pakken, fordi de kan få store bøter for dokumentforfalskning av myndighetene om pakken blir åpnet i tollen og varedeklarasjonen ikke stemmer med det som står på lappen.

 

Det er ikke verdt det for dem å jukse med det bare for å spare kunden et par hundrelapper når de risikere bøter i 50000 kr-klassen hvis de blir tatt.

Endret av Bytex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så alltså. Kjøper eg noe på ebay til 199 kr så kommer frakten på 70 kr. så er eg da under 200 kroners grensen?

 

Så lenge varen er under 200 NOK, så kan frakt/forsikring være 1 mill NOK uten at du må betale mva og toll.. Hvis varen derimot er over 200 NOK, så vil du i de fleste tilfeller måtte betale moms og toll på hele summen..

Lenke til kommentar

blir faen dyrt.. 201 kroner så må eg betale 50 kr i moms og toll? hva faen.. Da blir det til slutt ikke billigere enn Norge.

 

Det må betales fortollingsgebyr i tillegg. Dette er 135 kroner dersom det er posten som tar i mot sendingen i Norge (270 kroner for dendinger med verdi over 1000 kroner).

 

Dersom sendingen kommer med andre så er gjerne fortollingsgebyret høyere (gjerne ublu høyt). Ligg f.eks. unna DHL.

Endret av mobile999
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...