Gå til innhold

Steam tilbuds- og diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg la begge spillene til Steam, så ser ikke så mye til Uplay utenom når jeg starter opp spillene.

Er litt dårlig trend at man nå sitter med 3 klienter for å spille forskjellige spill. Fremtiden ser dyster ut visst flere utgivere hiver seg på samme bølgen.

Endret av KimWhinesAlot
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uplay er jo som å stikke spillgleden med kniv.

 

Nesten verre enn GFWL.

 

Spilte igjennom tutorialen til Far Cry 3 Blood Dragon tre ganger fordi det nektet å lagre. Samme skjedde tidligere med Splinter Cell, der måtte jeg rett og slett laste ned spillet pirat for å komme videre. Dessuten er uplay den eneste utenom GFWL som sier "våre servere er nede, da får ikke du spille nå".

 

Som en annen sa det så fint, "om jeg vil la min timeplan dikteres av andre kan jeg like gjerne se på tv".

Lenke til kommentar

Hvorfor handler dere egentlig spill på Steam? Er jo ganske hjernedødt når du kan bruke alternativ som er rundt 50% billigere.

 

Det kommer helt an på. Jeg sjekker som ofest sider som f.eks Cheapshark for å sammenligne priser innenfor butikker jeg støtter.

 

Jeg har også handlet fra diverse andre, som typisk er veldig billige, men mange fremstår som litt "shady". Når jeg finner koden til spillet vedlagt som et bilde noen har tatt av esken/manual stusser jeg litt. Det er ikke det at jeg redd for å bli svindlet dersom samme butikk har mange gode tilbakemeldinger, men det er noe med å støtte forhandleren også.

 

50% virker vel billig. Ta f.eks Dark Souls 2. På Steam koster den i skrivende stund 49,99€ - cirka 414 kroner. Billigste via Cheapshark er forsåvidt det samme, siden Steam anser 1€ = $1. Men $49,99 er riktignok cirka 299 kroner...

 

Via litt mer tvilsomme sider finner jeg billigste pris til å være 16,89€ - cirka 140 kroner. Men dette er via russisk VPN. Det gidder jeg ikke.

 

Ser jeg bort ifra russiske sider havner jeg på 31,99€ - cirka 265 kroner.

 

Oppsummert for dette ene spillet:

Steam: 49,99€ - 414 NOK

Autorisert forhandler: 49,99$ - 299 NOK ~ 28% mindre enn Steam

Uautorisert forhandler: 31,99€ - 265 NOK ~ 36% mindre enn Steam

Russisk: 16,89€ - 140 NOK ~ 66% mindre enn Steam

 

Sånn. Back to work... :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Å (risikere å) støtte organiserte kriminelle kan godt forbli ditt eget valg - du trenger ikke prøve å presse det på andre med kraftuttrykk som "hjernedødt".

 

Synes det blir feil å påstå at det er kriminelle som står bak. Selvfølelig er det noen websider som drives av kriminelle, men det er nok ikke majoriteten av dem.

 

Nesten verre enn GFWL.

 

GFWL er 100 ganger verre enn Uplay. Uplay er det i det minste brukervennlig, noe GFWL langt ifra er.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

 

Hvorfor handler dere egentlig spill på Steam? Er jo ganske hjernedødt når du kan bruke alternativ som er rundt 50% billigere.

 

Det kommer helt an på. Jeg sjekker som ofest sider som f.eks Cheapshark for å sammenligne priser innenfor butikker jeg støtter.

 

Jeg har også handlet fra diverse andre, som typisk er veldig billige, men mange fremstår som litt "shady". Når jeg finner koden til spillet vedlagt som et bilde noen har tatt av esken/manual stusser jeg litt. Det er ikke det at jeg redd for å bli svindlet dersom samme butikk har mange gode tilbakemeldinger, men det er noe med å støtte forhandleren også.

 

50% virker vel billig. Ta f.eks Dark Souls 2. På Steam koster den i skrivende stund 49,99€ - cirka 414 kroner. Billigste via Cheapshark er forsåvidt det samme, siden Steam anser 1€ = $1. Men $49,99 er riktignok cirka 299 kroner...

 

Via litt mer tvilsomme sider finner jeg billigste pris til å være 16,89€ - cirka 140 kroner. Men dette er via russisk VPN. Det gidder jeg ikke.

 

Ser jeg bort ifra russiske sider havner jeg på 31,99€ - cirka 265 kroner.

 

Oppsummert for dette ene spillet:

Steam: 49,99€ - 414 NOK

Autorisert forhandler: 49,99$ - 299 NOK ~ 28% mindre enn Steam

Uautorisert forhandler: 31,99€ - 265 NOK ~ 36% mindre enn Steam

Russisk: 16,89€ - 140 NOK ~ 66% mindre enn Steam

 

Sånn. Back to work... :)

 

 

Å få koden levert som bilde er da helt normalt. Fikk det for eksempel levert som bilde hos Coolshop for eksempel, og de operer med normale priser og er jo meget seriøse. Gocdkeys viser kun forhandlere med gode tilbakemeldinger, og man har jo alltid Trustpilot hvis man er usikker.

 

Hvordan i all verden vet du at forhandlerne er uautoriserte? Steam har jo nesten ikke gitt noe som helst informasjon om dette

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du får det jo på Steam uansett. Kjøpte for eksempel Dark Souls 2 i morges for €30, fikk Steam-koden på mail, og løste den inn i Steam. €20 billigere enn det koster i Steam-butikken

Og du tror ikke det er mange som kjøper steamworks spill andre steder?

 

Ikke helt, men for min del mistet jeg helt interessen for Steam-butikken når jeg utforsket alternativene

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Noen som har Star Wars: Battlefront 2 på PC? Finnes det aktive servere lengre?

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...