Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]trangt bekken, har man rett til keisersnitt?


Anbefalte innlegg

Jeg har arvet trangt bekken fra min mor, og når hun var gravid med alle sine tre barn ble det komplikasjoner med de to første pga vanlig fødsel. Keisersnitt gikk bra, men hun fikk bare akkutt, pga komplikasjoner med begynnende fødsel.

Det jeg lurer på, når jeg i fremtiden skal ha barn, har jeg rett på keisersnitt på grunn av stor fare for komplikasjoner ved fødselen, eller må jeg faktisk i utlandet for dette? Jeg vet at det er ikke er lov å bare ta keisersnitt uten grunn, fordi de bare har lyst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De er ikke så restriktive som du kanskje tror. Sannsynligheten for å få keisersnitt er stor dersom det er fare for komplikasjoner. Veldig mange her i landet får keisersnitt på bakgrunn av f.eks. fødselsangst. Problemet ligger nok heller der at det finnes kvinner som er veldig redd for hva en fødsel gjør med kroppen og de ønsker da keisersnitt for å f.eks. ikke ødelegge vagina, eller andre grunner som egentlig ikke holder mål. Det er den typen grunn som er litt mer restriktivt. Er det fare for liv og helse, eller det er komplikasjoner forbundet med fødsel, så er det ikke noe du må reise til utlandet for.

 

Men dette synes jeg ikke du trenger å bekymre deg for nå. Når du en gang blir gravid så kan du ta det opp med jordmor/lege med en gang, så ordner det seg helt sikkert.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...