Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan disiplinerer dere barna deres?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Innlegg som går på reaksjon på moderering er fjernet. Dette for å unngå at tilbakemeldinger blir spredd rundt på hele forumet, da det gjør det særdeles uoversiktlig for moderatorteamet å oppdage tilbakemeldingen. I tillegg er ikke moderering emnet for denne tråden. Er man uenig i moderering så kan man sende en PM til den aktuelle moderator. Eventuelt p_report.gif moderatoren eller klag moderator inn for administratorene på e-post [email protected]. Da vil en administrator behandle saken og gi deg en tilbakemelding.

 

Tilbkameldinger som går på det generelle (eksempelvis retningslinjer) kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Vi oppfordrer alle til å komme med innspill og tilbakemeldinger, men det må gjøres på riktig måte.

 

Bevisst forsøk på å undergrave en moderators autoritet vil bli slått hardt ned på og brukere frarådes sterkt å gjøre det. Vi håper dere viser forståelse for dette.

 

Reaksjoner og spørsmål rundt moderering skal gjøres på PM, ikke i tråden.

Lenke til kommentar

Mine småsøsken har altid vært glade i meg, men samtidig har de nok respekt for meg til at de lytter når jeg snakker. Når jeg passet dem før (jeg bor for meg selv nå :) ) var det altid lite surving og masing. Jeg brukte aldri fysisk vold, men brukte en såpass bestemt tone at de skjønte at det var alvor når jeg sa noe. Det er den voksne som bestemmer, ikke barnet, og det burde altid komme klart frem.

 

Mine småsøsken har stort sett fått gjøre det de vil, men å lære seg til å spørre om lov er også en god vane. Når man har brukt noe skal man rydde opp etter seg, og hvis man har fått noe dyrt skal man ta vare på det.

 

Mine to minste brødre har fått både xbox360 og datamaskin av meg, og de vet at hvis de ikke tar vare på de, så risikerer de at jeg tar det tilbake. Jeg har aldri måtte gjøre noe sånt, og vil ikke gjøre det heller. For de fleste barn er det mer enn nok så lenge de vet at du mener alvor.

 

Hvis en grense blir brutt skal det være en reaksjon. Barn trenger grenser, og hvis barnet lærer seg at mamma og pappa knekker sammen etter 5min med surving så vil barnet spille på dette så mye det kan. Barn trenger og ønsker seg grenser, selv om de ikke vet det selv. Mine småsøsken er som sagt kjempeglade i meg alle sammen, men de vet hvem som er sjefen, og at det ikke nytter å surve til meg. De vet også at ting de gjør får konsekvenser. Milde straffer er såvidt meg bekjent mer enn nok. Det viktige er at de vet at det er en grense, og at det følger en konsekvens dersom den krysses.

 

Hilsen en storebror med 3 småbrødre og ei søster. :)

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...