Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Pappaperm og offshore


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg jobber offshore og blir pappa i Desember. Jeg går i en ordning som kalles 6/4 dvs. 6 uker disponibel og 4 uker fri. I løpet av året skal jeg jobbe 132 dager, men det varierer jo hvor mye jeg jobber i disponibelperioden.

 

Noen som vet hvordan pappapermen blir tatt ut ifb. med denne rotasjonen ?

 

Mvh

Egon

Endret av egon08
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan du ikke bare ringe eller sende en mail til personalavdelingen i firmaet du jobber for og spørre? De har svaret på slike spørsmål.

Kunne kansje det. Men så er det dette med NAV da.... Forskjellig praksis rundt om i landet....

 

Tenkte jeg ville lufte dette for å høre på de forskjellige løsningene.

For det som er hovedproblemet her er at pappaperm-ordningene er bygd opp for å støtte en 8-16 jobb. Da blir det mange tolkninger på hvordan dette skal løses.

 

Eksempel 1:

En kollega skulle ha 10 uker pappaperm i 2008, han fikk 5 to-ukers turer fri fra NAV, Dette tilsvarer faktisk 30 uker totalt (2-4-2-4-2-4-2-4-2-4). selvfølgelig med redusert lønn til maks et visst antall G.

Eksempel 2:

En annen kollega har pappaperm nå: Han fikk En tur fri. Dette tilsvarer 10 uker (4-2-4).

Eksempel 3:

En tredje kollega fikk for noen år siden denne løsningen (som jeg mener er den mest rette):

10 uker permisjon tilsvarer (10 x 37,5 timer = 375 timer), altså 375 timer permisjon. Dette tilsvarer (375 timer / 12 timer = 31,25 offshoredager). Dette tilsvarer ca. 4,5 uker. En rotasjon burde da bli seende slik ut: 2J-4F-2P-4F-2P-4F-1P-1J-4F (F=Fri, P=Perm, J=Jobb).

 

Som du skjønner så er det mange tolkinger fra NAV, fordan finner jeg den korrekte ?

Endret av egon08
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...