Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

 

 

Har et håp om 21:9 støtte på fremtidige generasjoner konsoller. Etter å ha spilt med 35" 21:9 på pc så er det nesten irriterende å gå tilbake på konsollene og spille i 16:9...

bedre med konsoll og 50 tommer
Nei... Det var akkurat det jeg skrev. Det er irriterende pga. Synsbredden er begredelig. Blir jo mer med i spillet på 21:9.

 

Edit. Men skal ikke gulpe opp en pc vs. Konsoll her. Da det blir som å sammenligne epler og Pærer.

16:9 og 90" er helt topp :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Har et håp om 21:9 støtte på fremtidige generasjoner konsoller. Etter å ha spilt med 35" 21:9 på pc så er det nesten irriterende å gå tilbake på konsollene og spille i 16:9...

bedre med konsoll og 50 tommer
Nei... Det var akkurat det jeg skrev. Det er irriterende pga. Synsbredden er begredelig. Blir jo mer med i spillet på 21:9.

 

Edit. Men skal ikke gulpe opp en pc vs. Konsoll her. Da det blir som å sammenligne epler og Pærer.

16:9 og 90" er helt topp :D

21:9 og 90" er bedre ;-)

 

Er en grunn for at kinoene kjører det formatet.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Har et håp om 21:9 støtte på fremtidige generasjoner konsoller. Etter å ha spilt med 35" 21:9 på pc så er det nesten irriterende å gå tilbake på konsollene og spille i 16:9...

bedre med konsoll og 50 tommer
Nei... Det var akkurat det jeg skrev. Det er irriterende pga. Synsbredden er begredelig. Blir jo mer med i spillet på 21:9.

 

Edit. Men skal ikke gulpe opp en pc vs. Konsoll her. Da det blir som å sammenligne epler og Pærer.

16:9 og 90" er helt topp :D

21:9 og 90" er bedre ;-)

 

Er en grunn for at kinoene kjører det formatet.

 

 

Har ingen erfaring fra gaming/filmtitting i 21:9 formatet men føler ikke at jeg begrenses noe særlig av 16:9. Ble litt nysgjerrig på å prøve det nå xD

Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke trua på det. Helt til jeg prøvde det... Nå er det no going back. Men for å få spill til det så er pc eneste mulighet i dag. Håper dog at de neste konsollene får støtte for det.

 

Har du vært på kino så har du sett film i formatet. 21:9 innhold på 16:9 skjerm gir de klassiske svarte linjene over og under bildet.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

 

Vil heller ha lite grafikksminke i 1080p/60fps enn masse oppsminka grafikk i 900p/60fps.

Rent teknisk er det ca 18% mer pixler å tegne når de skal fylle 1080 uten å gå via scaler. Den visuelle degraderingen regner de som ubetydelig i forhold til de "ekstra" ressursene de får til andre ting, sitter man nært skjermen merker man det litt, men det er en rasjonell måte å bruke maskinen på side scaleren er integrert i hardware på konsollen.

 

 

Av det eg hittil har erfart krever grafikksminken meir ressurser enn man sparer ved å redusere oppløsning. I tillegg medfører oppskalering av konsoll eller TV meir lagg. Spill som treng oppskalering for å visast i 1080p blir ikkje kjøpt av meg.

Lenke til kommentar

 

 

Vil heller ha lite grafikksminke i 1080p/60fps enn masse oppsminka grafikk i 900p/60fps.

Rent teknisk er det ca 18% mer pixler å tegne når de skal fylle 1080 uten å gå via scaler. Den visuelle degraderingen regner de som ubetydelig i forhold til de "ekstra" ressursene de får til andre ting, sitter man nært skjermen merker man det litt, men det er en rasjonell måte å bruke maskinen på side scaleren er integrert i hardware på konsollen.

 

 

Av det eg hittil har erfart krever grafikksminken meir ressurser enn man sparer ved å redusere oppløsning. I tillegg medfører oppskalering av konsoll eller TV meir lagg. Spill som treng oppskalering for å visast i 1080p blir ikkje kjøpt av meg.

 

 

Ok. Har du kommet over noe tall på hvor mye tid hw-scaleren bruker ? Vil tro dette går rimelig kjapt siden det er dedikert hardware designet for lav latency. Finner ikke noe særlig på dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvor ble det av disse xbox one spillene som skulle bruke server rendering og gud vet hva for at spillene skulle yte som om det var 4 xbox one som kjørte de?

Power of the cloud!

Som jeg, og alle som hadde litt peiling sa. Så var det en tøvete påstand som aldri kom til å manifestere seg. Det er bare noen få sære ting hvor man kan bruke servere til noe nyttig i en slik sammenheng. AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter det jeg har lest er PS4pro allerede en skuffelse, den som skulle konkurrere mot Scorpio, men heller ble en vits som må ta til takke med å konkurrere med XO-slim versjonen. Men jeg skjønner Sony, de sparer penger da de vet de kan produsere hva de vil og selvsagt få solgt det, desverre.

Den var aldri ment å konkurrere med scorpio. Sony hadde planlagt den hele tiden. Og til at den kommer ut over et år før scorpio så duger den absolutt. Så får vi se hvor mye sony leder når scorpio blir lansert, det vil ikke være småtteri akkurat. Det som også blir spennende er hvor mye scorpio kommer til å koste. De har dagt premium price, men går de over 399 usd så kommer den til å floppe.

 

Kanskje du skal slutte å lese på xbox fanboy sider? Diverse spill media har jo kommet med mye positive uttalelser. Det negative som ruller nå er jo den manglende uhd blu-ray støtten.

Endret av UrgeLoL
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Hvor ble det av disse xbox one spillene som skulle bruke server rendering og gud vet hva for at spillene skulle yte som om det var 4 xbox one som kjørte de?

Power of the cloud!

Som jeg, og alle som hadde litt peiling sa. Så var det en tøvete påstand som aldri kom til å manifestere seg. Det er bare noen få sære ting hvor man kan bruke servere til noe nyttig i en slik sammenheng. AtW
Nemlig! De mest hardbarkede fansen her inne bør legge akkurat dette tilfellet av pr prat på minne.
Lenke til kommentar

 

Etter det jeg har lest er PS4pro allerede en skuffelse, den som skulle konkurrere mot Scorpio, men heller ble en vits som må ta til takke med å konkurrere med XO-slim versjonen. Men jeg skjønner Sony, de sparer penger da de vet de kan produsere hva de vil og selvsagt få solgt det, desverre.

Den var aldri ment å konkurrere med scorpio. Sony hadde planlagt den hele tiden. Og til at den kommer ut over et år før scorpio så duger den absolutt. Så får vi se hvor mye sony leder når scorpio blir lansert, det vil ikke være småtteri akkurat. Det som også blir spennende er hvor mye scorpio kommer til å koste. De har dagt premium price, men går de over 399 usd så kommer den til å floppe.

 

Kanskje du skal slutte å lese på xbox fanboy sider? Diverse spill media har jo kommet med mye positive uttalelser. Det negative som ruller nå er jo den manglende uhd blu-ray støtten.

 

Har ikke lest på noen xbox fanboy sider... Hvorfor antar du det? Virker å være stor misnøye blant hardcore ps-eierne også... kanskje de bare er xbots in disguise? Illuminati ass.

 

Det spiller ingen rolle hvor mye Sony leder i markedet... MS vil alltid ha mer penger, og produsere de beste produktene. Scorpio er high-end og vil levere kvalitet til de som ønsker å betale. Det er ikke som om Scorpio vil være en ny PS3 der man betaler for merket!  :grin2:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tipper det blir mer aktivitet her når PS4Pro kommer ut.

 

Sammenligningen mellom XBO,PS4 og PS4p kommer til å få å endel til å gå bananas. Gleder meg til kommentarer som "vi behøver ikke bedre grafikk men bedre spill" osv osv... fun times ahead! :)

Kan vi like godt begynne og sammenligne en pc med 1080 kort med pro også ;) Vente til Scorpio kommer så kan man sammenligne men er vel ikke like moro og sammenligne da :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...