Gå til innhold

Dark Souls-tråden


negnirty

Anbefalte innlegg

Kunne trengt litt hjelp her. Begynner å bli rimelig lei fiender som finner ut at de skal være superhelter, fyker av gårde med lysets hastighet fra et eller annet gjemmested jeg ikke har sjans å finne og denger meg seks, syv ganger før jeg rekker reagere. Når det er to eller tre fiender som gjør dette på en gang blir det for dumt. Har ikke sjanse til å reagere før jeg er død. Og dette er med helt vanlige fiender jeg har drept over et dusin ganger. Vanligvis er de helt enkle å drepe, men av og til virker det mer som om det er helt andre fiender, eventuelt en metode for å hindre at jeg "jusker" ved å farme de samme fiendene om og om igjen. Er det noe jeg kan gjøre for å slippe dette maset?

 

Sliter også med en liten boss, eller hva man kaller det. Er svært tidlig i spillet, klatret ned en stige og skal over noen tak. Men etter et stykke ut på taket dukker en svær fiende opp og dreper meg uten at jeg kan gjøre noe for å hindre det. Noen tips? Litt vanskelig å forklare hvor det er, men det er tidlig i Dark Souls 3. Andre område, andre Bonfire når man reiser.

 

 

Skaff deg bue (Short bow er suveren), ta deg god tid og lur frem fiender en etter en med den. Fungerer som bare det. I de fleste tilfellene kommer de ikke bort til deg en gang før du har drept dem med bua. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikkje lett for ein som er ny med serien. Typen med Uchigatana er veldig vanskeleg på det stadiet i spelet samanlikna med alle andre fiendar. Du kan ikkje samanlikne nokon som er på NG+++ og speedrunners med ein nybyrjar. Sjølv det å få Sword Master over kanten kan vere utfordrande nok når ein ikkje er vane med kontrollane. I tillegg er det store forskjellar på ferdighetsnivå, uavhengig av kva ein har gjort tidlegare. Nokon tar spelet lettare enn andre.

 

Eg har brukt ein del cheese i tidlegare Dark Souls, men unngår det no sidan eg likar utfordringane og synest det er moro når det er vanskeleg.

Lenke til kommentar

Men noe av Souls-følelsen kommer jo fra å slå slike fiender. Husker rushet jeg fikk av å ta Red Eye Knighten i 1-1 I Demon's. Eller bare gleden av å klare å lure Blue Eye Knighten til å falle ned trappene (som sikkert var veldig tidlig i "karrieren"). Jeg cheesa som faen i Demon's, men jeg angrer egentlig ikke på det. Følte jeg måtte for å komme meg videre i spillet.

Lenke til kommentar

Souls-spillene har alltid handlet om cheesing. Alt fra å lokke til seg en og en fiende fra en mob, finne en søyle som bossen stanger i eller å befinne seg i en viss avstand fra bossen for å baite spesifikke angrep som er enkle å unngå. Å finne disse mulighetene er en del av opplevelsen for min del.

 

Å få Swordmaster til å falle ned klippen krever hvertfall litt skills, for man må unngå å bli slått til og man må klare å lure ham ut på kanten. Å skyte på han ovenfra derimot er helt trygt, derfor anbefalte jeg det. Det var slik jeg tok ham første gangen etter å ha blitt drept noen ganger, og det var veldig greit å ha han som summon mot Vordt siden builden min ikke var rettet mot melee og magien min fortsatt var begrenset (et av ankepunktene mine mot dette ellers suverene spillet er at det tar så lang tid før magi blir noe tess; i Dark Souls synes jeg det ga uttelling helt fra begynnelsen).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Helt sant det, men når man har så utrolig mange spill man vil spille og Dark Souls tar noen titalls timer å fullføre så føles det ikke som en god prioritering. Uansett, jeg har såvidt startet et NG+ på DS3 og håper at jeg kan bruke den fila til å teste DLCen. Å spille gjennom to ganger til for å teste DLCen gidder jeg ikke.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk til dags dato ikke spilt noen expansions til noen av DS-spillene, mye fordi de kommer ut så lenge etter at jeg er "ferdig" med spillet. Kanskje jeg får skvist inn dette til begynnelsen av neste år...

 

 

Hvis du en dag har litt tid til overs og ingen nye spill, bør du gå tilbake til Dark Souls 2 og spille DLC-ene der - de er helt utrolige. Nivådesign, fiender og bosser, den nye invader-AI-en - det må bare oppleves. Tenk hvor bra DS2 ville ha vært om det var like vellaget som DLC-ene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...