Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvite mark i rumpen.. Hjelp!


Gjest HeiHei.. Problemer!

Anbefalte innlegg

Gjest HeiHei.. Problemer!

Hei..

Jeg har fått noen hvite mark i rumpen, og lurer på hvordan jeg skal bli kvitt det?!

Er 15 år så eg pinlig å gå til legen eller min mor.. Noen som har noen forslag? Hadde satt stor pris på det, irriterer..!

FORT!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du treng ikkje gå til legen. Gå på apoteket og kjøp ormekur (tablettar). Ein får det dersom ein rotar mykje i mold ute, fordi ein kan få på seg dei knøttsmå egga. Har du egg på fingrane, som du seinare stikk i munnen vil du få dei i deg. Desse vert klekte inne i kroppen. Dersom ein ikkje gjer noko med problemet, kan makkane i verste fall spreie seg opp til auga og gjere deg blind.

 

Dyr er òg ei viktig smittekjelde. Fann faktisk makk på katten i går :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Heihei_*

Hei..

Jeg har fått noen hvite mark i rumpen, og lurer på hvordan jeg skal bli kvitt det?!

Er 15 år så eg pinlig å gå til legen eller min mor.. Noen som har noen forslag? Hadde satt stor pris på det, irriterer..!

FORT!

[/qu

 

Har katt som ligger i sengen min ofte.. Kan jeg ha fått det fra den?

Lenke til kommentar
Gjest Hjelp!
Du treng ikkje gå til legen. Gå på apoteket og kjøp ormekur (tablettar). Ein får det dersom ein rotar mykje i mold ute, fordi ein kan få på seg dei knøttsmå egga. Har du egg på fingrane, som du seinare stikk i munnen vil du få dei i deg. Desse vert klekte inne i kroppen. Dersom ein ikkje gjer noko med problemet, kan makkane i verste fall spreie seg opp til auga og gjere deg blind.

 

Dyr er òg ei viktig smittekjelde. Fann faktisk makk på katten i går :ermm:

 

 

Hvis du har egg på fingrene, og tar deg på øyet.. Kan du få det der og då??

Hilsen beskymret!

Lenke til kommentar

Nei, egga må klekkast inne i huden først, så blir det orm. Egga kan ikkje klekkast av å liggje på augene.

 

Kattane får raskt slike ting sidan dei går mykje ute. Sauene våre har ein tedens til å få orm i seg. For nokre år sidan byrja vi å gje dei ormevask, samt middel mot ormane, og problemet er nesten borte. Kan eg spørje korleis du merka det? =o

Endret av aspic
Lenke til kommentar

Anbefaler deg å gå til legen, Det er kanskje litt flaut å gå til legen, men det er vell bedere å være litt flau/nervøs i 1 time en å få store problemer etterhver. Legen er en person som skal hjelpe. Og du er sikkert ikke den første som går til legen på grunn av mark.

Lenke til kommentar
  • 7 år senere...

Hei..

Jeg har fått noen hvite mark i rumpen, og lurer på hvordan jeg skal bli kvitt det?!

Er 15 år så eg pinlig å gå til legen eller min mor.. Noen som har noen forslag? Hadde satt stor pris på det, irriterer..!

FORT!

. Hei!! Jeg har også Hvite mark i rumpen! Og jeg er på ferie tur med min far, og ste mor, så.. Jeg vil ikke si det! Her er noe fakta om det: det heter Småmark,det er ufarlige men er ubehagelige, det smitter lett! Det er KJEMPEVANELIG, og den sykdommen er kjent i alle land, men her er noen ting du kan gjøre selv: 1: RENSLIGHET er veldig viktig, du må skifte sengetøy, nattklær undertøy, her dag, spise MASSE løk! Markene dør ganske kjøpt og de dør av løk, helst rå, også må du klippe neglene dine sånn at det ikke ligger egg der, og kanskje skyle rumpa og sjeven siden du er jente, Jeg synes dette er VELDIG EKKELT selv, så når jeg Kleive meg i rumpa så har jeg mark på hendene , fy søren så ekklet!! Eller gå til apoteket og kjøp orm kur som heter vermox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...