Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Fotsmerter ved belastning


Sementblander

Anbefalte innlegg

Har siden forige fredag hatt fot/ knesmerter ved beltastning, det startet med en slags stikkende smerte, men kun når jeg gikk nedover/ oppoverbakke. 
Nå er det ikke mye stikkende smerte, men blir helt støl så får ikke gått på normalt vis, noe som irriterer veldig.. 

Aldri hatt spesielle problemer før, sett bort fra litt ubehag som jeg da mistenkte hadde noe med lange turer på hard asfalt og gjøre (dette er flere år siden og var ikke på nær samme)

Noen som har opplevd lignende? Tips til hvordan jeg blir kvitt det ønskes, ikke veldig lyst til å dra til lege med det men om jeg må så..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Senebetennelse? Gå til legen.

Vil ikke akkurat si symptomer på senebetennelse stemmer overens, kjennes helt likt ut som det andre kneet og smertene kommer først når jeg har gått et lite stykke, sett bort ifra opp/ nedoverbakker

 

 

 

Begynnende leddgikt ? røket/slitt menisk ? Du må nok desverre bli utredet for å være sikker. 

Lenke til kommentar

 

 

Senebetennelse? Gå til legen.

Vil ikke akkurat si symptomer på senebetennelse stemmer overens, kjennes helt likt ut som det andre kneet og smertene kommer først når jeg har gått et lite stykke, sett bort ifra opp/ nedoverbakker

 

 

 

Begynnende leddgikt ? røket/slitt menisk ? Du må nok desverre bli utredet for å være sikker. 

 

Tror egentlig ikke leddgikt, men skal få undersøkt.. Noen som er kjent med hvor en skal henvende seg ang slikt som ikke er akutt i tr.heim? Har fastlege i en annen kommune..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette høres ut som plantar fascitt. En betennelseslignende smerte i bindevevet under foten. Vanlig årsak er svakhet oppover i kjeden, slik som gastrocnemius, hamstrings og gluteus maximus.

 

Opptrening av nevnt muskulatur kan hjelpe. Sørg også for at det er normal pronasjon i foten.

Det jeg lurer på er hvordan i f kan det være normalt og helt random få alt dette som er nevnt? Person på 19 som har levd et tilsynelatende normalt liv skal strengt tatt ikke på et par timer utvikle haugevis av sykdommer? 

 

Syklet en tur på dagen tidligere og fikk det noen timer senere, har  ikke vært av de mest aktive det siste året, men ikke er jeg overvektig (170/ 60 kg) og ikke har jeg hatt helseproblemer i noen særlig grad sett bort fra omgangsyker for flere år siden. 

 

 

Pratet litt med fastlegen, fikk anbefalt ibux gel, som ser ut til å virke rimelig bra pr nå (bare brukt i et par dager), eneste problemet nå er at jeg er støl som f pga lange gåturer hver dag :p 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Glemte av denne tråden gitt.. Kanskje kjekt og oppdatere så andre med evt lignende symptomer kan se. 

Sta som jeg er ville jeg selvsagt ikke til hverken fysio eller lege, men fant ut at dette kunne da ikke fortsette :p 
Dro til legen som undersøkte og konkluderte med meniskskade, fikk resept på Ketoprofen gel, brukes i 2 uker (svæært tvilsom til at det skulle fungere). 2 uker etterpå og alt ble omtrent så godt som nytt. 

Lekse lært: dra til legen, enten man vil d eller ikke.

Lenke til kommentar

Glemte av denne tråden gitt.. Kanskje kjekt og oppdatere så andre med evt lignende symptomer kan se. 

 

Sta som jeg er ville jeg selvsagt ikke til hverken fysio eller lege, men fant ut at dette kunne da ikke fortsette :p 

Dro til legen som undersøkte og konkluderte med meniskskade, fikk resept på Ketoprofen gel, brukes i 2 uker (svæært tvilsom til at det skulle fungere). 2 uker etterpå og alt ble omtrent så godt som nytt. 

 

Lekse lært: dra til legen, enten man vil d eller ikke.

 

Setter den ned som en vinn jeg  :tease:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...