Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Bleking av tenner


Leo21

Anbefalte innlegg

Hei! Er en gutt på snart 19 år som har litt stygg farge på tenna. De er ikke direkte gule, men de er gule og det synes jeg ikke ser så veldig fint ut. Har også mellomrom mellom tenna, men det er fargen jeg er mest misfornøyd med.

 

Så da lurer jeg på om hva dere tenker om blekking av tenner? Og hvor bør jeg gjøre det osv? Takk til alle!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rensing av plakk gjør ikke tennene hvitere. Du kan dog få tannbleking hos tannlegen, koster noen lapper men det blir også bra. Div hjemmeblekingsett er bare bortkastede penger.

Har jo lest litt om at rensing kan gjøre rensing tennene litt hvitere? Har du erfaring med tannblekking?

Lenke til kommentar

Det blir isåfall veldig midlertidig. Har prøvd ulike hjemmeblekingskit og INGEN gjør tennene noe hvitere. Skal du ha noe skikkelig resultat uten å være redd for at du ødelegger ALT av emalje på tennen så er det greit å ta det hos tannlegen.

Hvor vanlig er det at tenåringer i min alder gjør blekking da? Burde jeg gjøre det nå eller vente et par år?

Lenke til kommentar

Hvor vanlig det er aner eg ikke, men mtp på hvor jævlig opptatt alle er over hvordan de ser ut så tror eg ikke akuratt det er uvanlig. Om du bør vente eller ikke kan eg ikke svare på, du kan jo høre med tannlegen din neste gang du skal inn til en vanlig "checkup".

Tror jeg ikke har mer Checkup iom at jeg er over 18 år. Hvor mye koster blekking da, og hvor lenge varer det?

Lenke til kommentar

Tannlegene pleier ikke å si ja til å bleke "unge tenner" siden det er skadelig. De sa nei til meg. De kommer nok bare til å foreslå slik rensing av plakk. Noe som ikke utgjør forskjell. Hvis du vil bleike tennene må du dra til en skjønnhetsklinikk der tannpleieren gjør det så lenge du betaler. Det koster mye penger. Da kan du enten bleke tennene hjemme eller direkte på klinikken. Hjemmebehhandlingen er mest anbefalt da den skader litt mindre enn klinikkbehandlingen.

 

Edit: Men med hjemmebehandlingen tar det selvfølgelig lenger tid før resultatet vises.

Endret av Hannah00
Lenke til kommentar

Tannlegene pleier ikke å si ja til å bleke "unge tenner" siden det er skadelig. De sa nei til meg. De kommer nok bare til å foreslå slik rensing av plakk. Noe som ikke utgjør forskjell. Hvis du vil bleike tennene må du dra til en skjønnhetsklinikk der tannpleieren gjør det så lenge du betaler. Det koster mye penger. 

Korrekt.

Pass på at du går til en utdannet tannpleier og ikke til en selvlært "skjønnhetsekspert". 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...