Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Alt du trenger å vite om MC-lappen


Thewiz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Fant ut siden jeg leverte søknaden elektronisk, kunne jeg bestille praktisk førerprøve via nettet (Statens Vegvesen). De hadde lagt ut noen datoer i mai tilgjengelig, jeg valgte 19. mai, i håp om at det blir nok tid til å kjøre gjennom det obligatoriske og bli klar til prøven.

 

Er dette i overkant optimistisk av meg? Vet fortsatt ikke når skolen vil starte med opplæringen, la oss si første uka i april. Er da 1,5 måneder egentlig nok til å gjennomgå det som trengs?

 

Grunnen til at jeg valgte den datoen er at man får 4 ukers karantene ved stryk, så da kan jeg i det minste prøve på nytt i juni. Vil helst klare lappen før sommerferien.

Lenke til kommentar

Ja, det var en god idè. :) Sender mail til dem NU!

 

Sikkert, er registrert på mcsiden.no også. Har en blogg med litt aktivitet i.

 

 

Oppdatering: Fått svar fra trafikkskolen: de tar hensyn til eleven på alle måter, så da er det stor sjanse for at jeg hører fra dem før mars er omme. :D

Endret av Myst
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Lite aktivitet her for tiden!

 

Lurte på om noen har erfaring med å ta A-førerkort uten å ha erfaring/øvelseskjørt fra før? Jeg kjørte noe scooter som 16-åring (uten gir) og har dermed mopedlappen. Vanlig moped har jeg faktisk aldri kjørt. Nå er jeg 25 og har lekt med tanken å skaffe meg førerkort på tung mc.

 

Er det veldig vanskelig å komme gjennom dette som helt nybegynner? Har kjørt bil i 7 år, så har bra med erfaring i trafikken ellers.

 

Og hva må man regne med av kostnader sånn ca? Rundt 25-30000?

Endret av NiRaM
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 5 uker senere...

Hoi, det er lenge siden jeg har vært aktiv her.

 

Jeg har nå oppdatert førsteposten med litt info fra nyere tid, blant annet lagt inn A2, som er vår nye førerkortklasse, samt oppdatert litt detaljer og pyntet litt.

 

Håper alle sammen får informasjonen dere trenger, hvis ikke er det bare å spørre :)

 

Ride safe ! :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hei

 

Jeg tenkte å ta klasse A i år (fyller 24 i løpet av sommeren). Spørsmålet mitt da er hva jeg slipper av obligatoriske kurs. 

 

Har klasse A1 fra før, og har derfor både tatt mc-teorikurs og bestått teorien på trafikkstasjonen. Har lest litt forskjellig rundt om kring på nettet, og det står ikke noe overgangsregler fra A1 til A på statens vegvesen sine sider. 

 

Ganske sikker på at jeg slipper mc-teorikurs, men slipper jeg å ta teorien på nytt hos trafikkstasjonen? 

 

Noen som har erfaring eller tilfeldigvis vet? :) 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei

 

Jeg tenkte å ta klasse A i år (fyller 24 i løpet av sommeren). Spørsmålet mitt da er hva jeg slipper av obligatoriske kurs. 

 

Har klasse A1 fra før, og har derfor både tatt mc-teorikurs og bestått teorien på trafikkstasjonen. Har lest litt forskjellig rundt om kring på nettet, og det står ikke noe overgangsregler fra A1 til A på statens vegvesen sine sider. 

 

Ganske sikker på at jeg slipper mc-teorikurs, men slipper jeg å ta teorien på nytt hos trafikkstasjonen? 

 

Noen som har erfaring eller tilfeldigvis vet? :)

 

Lenge siden så du har sikkert fått svar. Slik jeg har forstått det er det du sier riktig. Teori og MC-kurs er det du slipper, resten er obligatorisk. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...