Gå til innhold

Guide: Android-skolen del 4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin hvorfor artikkel, men hva med en hvordan artikkel? :hmm:

 

Vi skal la deg tygge på problemstillingen frem til neste del av Android-skolen, der vi skal se nærmere på fjerning av operatørlåsen, selve rootingprosessen og installering av nye ROM-er.

 

Du har tydeligvis ikke lest hele artikkelen.

Lenke til kommentar

En hel artikkel som løsning på overskriften når den kan besvares med et enkelt ord...: JAAA!! :p

 

kan man roote en Galaxy SII og sette inn HTC sense på den?

 

Det går nok, men da blir garantert saksøkt av HTC. De vil jo gjerne ha HTC sense som et salgsargument for sine egne telefoner og tillater derfor ikke porting til andre merker. Dessuten er det ikke bare å "sette inn" HTC Sense, det er mye arbeid...

Lenke til kommentar

Det er mye en burde lese og sette seg inn i før man begir seg ut på eventyr med den splitter nye telefonen sin til kanskje 4 tusen kr.

litt research på forhånd på xda forumet, og du slipper å ende opp med en ubrukelig telefon :)

 

Fordelene med å kunne legge inn rom etter ønske, er mange, blant annet siden eksempelvis HTC bare gir ut oppdateringer til sine nyeste telefoner, og som regel ikke bryr seg om eldre telefoner. Eller at de bruker utrolig lang tid.

Lenke til kommentar

kan man roote en Galaxy SII og sette inn HTC sense på den?

 

 

Ja, Sense UI er portet til mange telefoner. Vet Samsung Galaxy S har en, om ikke SII har det allerede, er den nok rett rundt hjørnet.

 

Dersom man bare vil ha utseendet, får man dette i diverse applikasjoner som Sense analogue clock, beautiful widgets (evt. fancy clock og fancy widgets), dialler one etc. Da slipper du også rooting, selv om det er problemfritt i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Hovedgrunnen til at jeg har rootet mobilen, en HTC Desire, er plassmangel. Utover det er det ikke stort jeg savnet. Etter root har jeg fått nytte av app2sd for (nær) alle programmer, screenshot, nyere versjon av Android og backup/restore. Det er fordelene. Ulempene er et mer ustabilt system som krever restart en gang iblant og stort sett dårligere brukergrensesnitt (noe er også bedre). Jeg har siste stable CyanogenMod installert.

 

Jeg er usikker på om jeg skal roote ved neste bytte av mobil. Men Android blir det uansett.

Lenke til kommentar

Rooting liker jeg pga sletting av overflødige systemapps, overklokking og customs-ROMS. Rooting og un-rooting er jo gjort på et blunk.

 

Custom ROM gir vel i de fleste tilfeller en raskere, og mer stabil opplevelse, da man sitter på et strippet system hvor man selv legger inn hva det måtte være man ønsker. Ustabile ROM-er kan være pga alfa-/beta-utgave, eller en dårlig port til en telefon som egentlig ikke støttes av utvikler. Evt. dårlig utvikler :p

 

Roter man det til er det jo bare å kjøre en backup, skaffe en backup, eller legge inn stock ROM.

 

HTC touch pro 2, mulig å legge inn android på denne? Og i såfall, en how-to-guide er nuub på tlf.

 

http://www.androidcentral.com/android-running-htc-touch-pro-2

 

Det er godt mulig at du kan finne en bedre enn denne, eller at den har blitt forbedret nå siden det var for over ett år siden.

 

http://www.bing.com/search?q=HTC+touch+pro+2+android&form=QBRE

 

Sjekk videoer på youtube og les litt på amerikanske/engelske fora så finner du nok både guide og det du trenger. Jeg får ikke gitt deg noe mer spesifikt nå da alt på dette nettet er blokkert. Anbefaler deg å finne guide i fora først, deretter laste ned filer slik at du ikke får noen lumske :)

Endret av AudioV
Lenke til kommentar

Jeg har LG Optimus 2x med Modaco FR19, og jeg har tilnærmet dobbel så lang batteritid på telefonen, gikk fra en dag med lite bruk, 3-4 timer med mye bruk til 3-4 dager med lite bruk, 10+ timer med mye bruk (ikke inkl spill) + At jeg kan endre mer på telefonen etter ønske og selfølgelig backup. Jeg brukte Superoneclick for å "Roote" og Clockwork recovery for å flashe, det gikk uten et eneste problem, og det som tok lengst tid var å laste ned custom ROM (200MB på treg adsl)...

 

Jeg anbefaler alle som har LG optimus 2x og sliter med at den fryser og restarter å roote.

Før crashet eller frøys den flere ganger om dagen, nå skjer det 1-4ganger i måndten.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...