Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Problemer med far og eiendeler


Anbefalte innlegg

Hei.

Det er sånn at jeg har flyttet til min mor fordi jeg ikke har noe godt forhold til min far.

Jeg er 16 år og han masse av mine ting hos han, men han er litt rar så han lar meg ikke få dem.

Det viktigste jeg synes er ett album med bilder fra jeg ble født, men han liksom nekter for det så hva slags rettigheter har jeg?

Det er ikke noen familie album men bare meg...

Noen som har noe forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel sånn at dersom du er over 16 år (eller i ditt tilfelle, har fyllt 16) kan du bestemme selv hvem av foreldrene du vil bo hos etc.

Dvs at du også har krav på alt du eier (så vidt jeg vet) slik at du kan styre over det selv (Da snakker jeg ikke om PC-regler, sovetider osv da:) )

 

I værstefall kan du jo ta en prat med barnevernet hvis alt går over stokk og sten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er vel sånn at dersom du er over 16 år (eller i ditt tilfelle, har fyllt 16) kan du bestemme selv hvem av foreldrene du vil bo hos etc.

Dvs at du også har krav på alt du eier (så vidt jeg vet) slik at du kan styre over det selv (Da snakker jeg ikke om PC-regler, sovetider osv da:) )

 

I værstefall kan du jo ta en prat med barnevernet hvis alt går over stokk og sten.

Ja hele saken har godt igjennom barevernet om hvor jeg skal bo og sånt men, jeg har første boka som jeg stjal en dag men nå vil han liksom ikke ha noe med meg å gjøre sånn etter at han ga opp saken som var ganske greit. Jeg får se, vet du om noen regler omkrav skriftlig om eiendelene eller noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...